m power skrev:Det er jo temperaturen i indsugningen som er den der blandes i kompresitionskammeret og derfor burde det også være den temperatur man indtaster. Men den temperatur vil jo konstant ændre sig på et rullefelt, og derfor er det jo noget nemmere at indtaste rumtemperaturen. Men temperaturen vil jo så være en helt 3 når den kommer på gaden, så det er nok hip som hap om det er det ene eller det andet.
Hvis du kun vil bruge indsugnings temperaturen så vil eks en bil uden intercooler yde det samme som en med...... men ud på vejen er ydelsen langt fra ens
m power skrev:Det er jo temperaturen i indsugningen som er den der blandes i kompresitionskammeret og derfor burde det også være den temperatur man indtaster. Men den temperatur vil jo konstant ændre sig på et rullefelt, og derfor er det jo noget nemmere at indtaste rumtemperaturen. Men temperaturen vil jo så være en helt 3 når den kommer på gaden, så det er nok hip som hap om det er det ene eller det andet.
Hvis du kun vil bruge indsugnings temperaturen så vil eks en bil uden intercooler yde det samme som en med...... men ud på vejen er ydelsen langt fra ens
Ahh den holder vist ikke.
Intercooleren har jo indflydelse på tempereturen i manifolden, så uden intercooler der vil temperaturen i manifolden jo være højere, også selv om det er på et rullefelt.
K-FINN skrev:Som john skriver, er der en del forskel på hk, om man indtaster indsugningstemperatur, eller temperatur omkring bilen.
Renes felt, tager selv alle vejr data før hver rul, og det er IKKE indsugnings temperatur, med temperaturen i rummet der rulles
Bare man bruger det samme felt, samt fremgangsmåde på den pågældende bil, så går man nu ikke helt galt i byen.
Men begynder man at samligne forskellige felter og fremgangsmåder så er man sikker på at der går kage i det
K-FINN skrev:Som john skriver, er der en del forskel på hk, om man indtaster indsugningstemperatur, eller temperatur omkring bilen.
Renes felt, tager selv alle vejr data før hver rul, og det er IKKE indsugnings temperatur, med temperaturen i rummet der rulles
Bare man bruger det samme felt, samt fremgangsmåde på den pågældende bil, så går man nu ikke helt galt i byen. Men begynder man at samligne forskellige felter og fremgangsmåder så er man sikker på at der går kage i det
Ja, er man ude i nogle modificationer, er det klogest og holde sig til samme felt
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele
K-FINN skrev:Det er squ da rigtig john Der er faktisk nogle tunere i dk, der mener det er den rigtige måde og måle hk.
Well, hvis du måler en turbomotor, og korrigerer for manifoldtemperaturen, så skal der vel også korrigeres for manifoldtrykket, og ikke for atmosfæretrykket....
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!