Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 03:59

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 08 okt 2013, 19:59 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
m power skrev:
Det er jo temperaturen i indsugningen som er den der blandes i kompresitionskammeret og derfor burde det også være den temperatur man indtaster.
Men den temperatur vil jo konstant ændre sig på et rullefelt, og derfor er det jo noget nemmere at indtaste rumtemperaturen.
Men temperaturen vil jo så være en helt 3 når den kommer på gaden, så det er nok hip som hap om det er det ene eller det andet.


Hvis du kun vil bruge indsugnings temperaturen så vil eks en bil uden intercooler yde det samme som en med...... men ud på vejen er ydelsen langt fra ens

_________________
Billede


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 okt 2013, 20:18 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
Mads B (dk) skrev:
m power skrev:
Det er jo temperaturen i indsugningen som er den der blandes i kompresitionskammeret og derfor burde det også være den temperatur man indtaster.
Men den temperatur vil jo konstant ændre sig på et rullefelt, og derfor er det jo noget nemmere at indtaste rumtemperaturen.
Men temperaturen vil jo så være en helt 3 når den kommer på gaden, så det er nok hip som hap om det er det ene eller det andet.


Hvis du kun vil bruge indsugnings temperaturen så vil eks en bil uden intercooler yde det samme som en med...... men ud på vejen er ydelsen langt fra ens


Ahh den holder vist ikke.
Intercooleren har jo indflydelse på tempereturen i manifolden, så uden intercooler der vil temperaturen i manifolden jo være højere, også selv om det er på et rullefelt.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 okt 2013, 20:22 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Som john skriver, er der en del forskel på hk, om man indtaster indsugningstemperatur, eller temperatur omkring bilen.

Renes felt, tager selv alle vejr data før hver rul, og det er IKKE indsugnings temperatur, med temperaturen i rummet der rulles

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 okt 2013, 20:27 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
K-FINN skrev:
Som john skriver, er der en del forskel på hk, om man indtaster indsugningstemperatur, eller temperatur omkring bilen.

Renes felt, tager selv alle vejr data før hver rul, og det er IKKE indsugnings temperatur, med temperaturen i rummet der rulles


Bare man bruger det samme felt, samt fremgangsmåde på den pågældende bil, så går man nu ikke helt galt i byen.
Men begynder man at samligne forskellige felter og fremgangsmåder så er man sikker på at der går kage i det


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 okt 2013, 20:33 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
m power skrev:
K-FINN skrev:
Som john skriver, er der en del forskel på hk, om man indtaster indsugningstemperatur, eller temperatur omkring bilen.

Renes felt, tager selv alle vejr data før hver rul, og det er IKKE indsugnings temperatur, med temperaturen i rummet der rulles


Bare man bruger det samme felt, samt fremgangsmåde på den pågældende bil, så går man nu ikke helt galt i byen.
Men begynder man at samligne forskellige felter og fremgangsmåder så er man sikker på at der går kage i det


Ja, er man ude i nogle modificationer, er det klogest og holde sig til samme felt

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 okt 2013, 23:13 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
K-FINN skrev:
Det er squ da rigtig john :-)
Der er faktisk nogle tunere i dk, der mener det er den rigtige måde og måle hk.


Well, hvis du måler en turbomotor, og korrigerer for manifoldtemperaturen, så skal der vel også korrigeres for manifoldtrykket, og ikke for atmosfæretrykket.... :damn:

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 okt 2013, 19:05 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
På nogle felter, er der også en del forskel i hk, om den bliver rullet i 4 eller 5 gear.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 okt 2013, 19:29 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 sep 2009, 18:54
Indlæg: 483
K-FINN skrev:
På nogle felter, er der også en del forskel i hk, om den bliver rullet i 4 eller 5 gear.


..og nogle ruller bilen med så kort en acceleration at målingen er som vinden blæser :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 okt 2013, 19:39 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Har prøvet og rulle min i 3-4-5 gear, der er 3 hk i forskel.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team