Tydning af rullefeltsudskrift?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

Tydning af rullefeltsudskrift?

#1 Indlæg af John Sahl »

Hejsa,

Hvordan synes folk at dette ser ud?

Billede
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
TB206HDI
Senior Medlem
Indlæg: 483
Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54

#2 Indlæg af TB206HDI »

300Nm og 244Hk ?

Umiddelbart fint nok. Aktuelt lufttryk over England er 990/995, så det ser ud til at barometertryk er ok. Temperaturen er dog pænt lav - er den rullet udendørs?
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

#3 Indlæg af John Sahl »

Ja, det er normalt tallene på motoren vi andre opgiver, ikke sandt?

Denne bils ejer havde nemlig skrevet på et forum at den lige var rullet til de 273,9hp, hvilket vel egentligt også er korrekt, men detaljen om at det var på motoren var så udeladt.
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#4 Indlæg af lqs »

ret lille forskel på hjul og motorydelse. ret sent moment (stor lader?).
lav temp ja, måske åben port? ikke meget der er korrigeret i %.
din? eøf? sae??? enertifelt med bremse? ramp rate? OTTO?
MVH søren
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

#5 Indlæg af John Sahl »

lqs skrev:ret lille forskel på hjul og motorydelse. ret sent moment (stor lader?).
lav temp ja, måske åben port? ikke meget der er korrigeret i %.
din? eøf? sae??? enertifelt med bremse? ramp rate? OTTO?
MVH søren


Det er ikke min, den blev sidst målt hos Otto (234Hk/300Nm) for nogen år siden, og jeg er stadig ved at samle den nye motor.

Turboen er en Garrett gt2560r og bilen er en engelsk Punto GT (1372 ccm).

Feltet ved jeg ikke noget om.
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
natmekanikeren
Medlem
Indlæg: 217
Tilmeldt: 24 aug 2006, 21:25

#6 Indlæg af natmekanikeren »

Hvis jeg har målt din bil John, er det motorheste du har en udskrift på

lqs, du spørger meget - OTTO ?, har du glemt hvem jeg er Søren

vejrkorr. på viste udskrift må være din norm. det passer med hvad jeg ser i mit rulleprogram, dog ville jeg hvis turboen er styret af en map sensor have tastet 1013 mb, som ville have givet en korrigeret effekt på 1,8 % mindre

Forskel motor hjulheste ser da også Ok ud
lgs grisebil med ,+1000 hk havde hvis jeg husker rigtigt ca. 300hk rullemodstand ved ca. 300 kmt med bløde slickdæk. og en anden Supra jeg har målt ,med ca. samme hk og hastighed havde 70 hk rullemodstand , med stive lavprofildæk, så rullemodstand fortæller mere om dæk og lufttryk i dæk, end om de reelle hjulheste

Hvad ramp rate er og hvad det har af indflydelse på en effektmåling aner jeg ikke( har aldrig hørt det før)har googlet det, da jet kun behersker sproget nordfynsk, aner jeg ikke hvad der står, måske der er en her der kan oversætte det

Mvh Otto





Best Answer - Chosen by Voters
The ramp rate is the the amount of load you can add to the turbine per unit of time. This is usually a manufacturer's specification to control how many megawatts of load per minute you can add to the turbine to keep from overstressing it. Power plant operators sometimes want to increase load as fast as possible, this keeps them from overdoing it.
Source(s):
power plant engineer
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

#7 Indlæg af John Sahl »

natmekanikeren skrev:Hvis jeg har målt din bil John, er det motorheste du har en udskrift på


Tak, så har jeg jo noget at indhente :-)
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#8 Indlæg af ae86 »

Ramp rate....Syntes at erindre noget med 200rpm/sek. 300rpm/sek og 600rpm/sek hvor 600 vist nok var der man startede for at få sig "kørt ind"og derefter omkring de 300rpm/sek for at få et lidt mere detaljeret billedet .. men det er ikke sikkert dette gælder for et inertifelt da det vel ikke er muligt at bremse det på samme måde som på en bænk..

Den langsommere acceleration hvor motoren bremses så dens acceleration holdes konstant på eg 300rpm/sek skulle jo give systemet lidt mere tid til at logge sine datapunkter og dermed en bedre opløsning

Jeg synes også jeg har set en demo af en mere advanceret bænk der kan køre test sekvenser hvor motoren eg accelereres op med 600rpm/sek til lige under de forudvalgte setpoints for derefter at skifte til 2-300rpm/sek indtil man har sweepet over det ønskede setpunkt.. det lød som om der var flere rpm punkter som blev sweepet nærmere med den højere belastning
natmekanikeren
Medlem
Indlæg: 217
Tilmeldt: 24 aug 2006, 21:25

#9 Indlæg af natmekanikeren »

Nederst på mit indlæg er der beskrevet hvad ramp rate er,
det var dette jeg gerne ville have oversat til nordfynsk

Otto
ad2
Senior Medlem
Indlæg: 399
Tilmeldt: 09 aug 2004, 23:35

#10 Indlæg af ad2 »

Bedste Svar - Valgt af Vælgerne
Ramp rate er det mængden af ​​belastning, du kan føje til turbinen per tidsenhed. Dette er normalt en producent specifikationer for at styre, hvor mange megawatt belastning per minut, du kan føje til turbinen for at holde den fra overbelastning. kraftværks operatører har under tiden ønsket at øge belastningen så hurtigt som muligt, dette holder dem fra at overbelaste dem.
Kilde (r):
kraftværk ingeniør


Mit bedste bud :D
Besvar