volvo madsen skrev:er det en e340 eller e341 ?
e340'eren har den fordel at den kan køre uproblematisk på dx3 olie, e341'eren kan ikke (der skal du bruge Toyotas 500kr/L olie.)
Patrick har helt ret i at at P-N-R-D-1-2 er stangstyret.
Resten er derimod styret at hydrauliske solenoider. (de åbner når de får 12 V (de er stellet i kassen))(pulserende signal er ikke nødvendigt)
jeg kan fortælle at den fungerer rigtigt fint i en volvo 242 med en single turbo 2jz foran og to knapper i rattet til at skifte op og ned(kræver dog en simpel pic processor til at styre tilkoblingen af solenoiderne i den rigtige orden).
den gearkasse tar "næsten" alt hvad du kan kaste efter den.
/Claus
Jeg har ikke helt set lyset her...Hvordan er den stangstyret, hvis der samtidigt er magnetventiler der roder med skiftet....?!?
Jeg vil jo sige at stangstyringen nærmest må være til pynt i NRD12?
Nå, det er der een måde at finde ud af på....