Lexus V8 automat?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#11 Indlæg af HenrikGM »

volvo madsen skrev:er det en e340 eller e341 ?

e340'eren har den fordel at den kan køre uproblematisk på dx3 olie, e341'eren kan ikke (der skal du bruge Toyotas 500kr/L olie.)

Patrick har helt ret i at at P-N-R-D-1-2 er stangstyret.

Resten er derimod styret at hydrauliske solenoider. (de åbner når de får 12 V (de er stellet i kassen))(pulserende signal er ikke nødvendigt)

jeg kan fortælle at den fungerer rigtigt fint i en volvo 242 med en single turbo 2jz foran og to knapper i rattet til at skifte op og ned(kræver dog en simpel pic processor til at styre tilkoblingen af solenoiderne i den rigtige orden).

den gearkasse tar "næsten" alt hvad du kan kaste efter den.

/Claus


Jeg har ikke helt set lyset her...Hvordan er den stangstyret, hvis der samtidigt er magnetventiler der roder med skiftet....?!?
Jeg vil jo sige at stangstyringen nærmest må være til pynt i NRD12?
Nå, det er der een måde at finde ud af på....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#12 Indlæg af Captain Slow »

vil tro stangen er til pynt som du siger (manuelt skift),
magneterne er styret af bilens hoved ecu, hvor gearkassens styring er indbygget.
som jo nok fortæller kassen hvornår den skal skifte ifht. til speedertryk, og sikkert også andre parametre hvis jeg kender Lexus ret
I love everything thats fast enough to do something stupid with
volvo madsen
Indlæg: 9
Tilmeldt: 10 jun 2013, 19:49

#13 Indlæg af volvo madsen »

yes .. det er helt korrekt.

du kan som på de ældre automatkasser vælge med skifteren(armen) om den skal stå i P-N-R-D-1. eller 2. der (alle de manuelle gear) intet elektronik til den del.(hvis du feks. vælger det manuelle 2. geear, så bypass'er du solenoiderne, og styreboksen).

BTW ... Lars
den LS400 du solgte til mig havde en boks kun til styring af automatkasen. :)

jeg var lige ude og tjekke op på det med olien.
Hvis kassen har træk(kabel) til styring af "line-pressure"(olietrykket) så er det den dyre olie du skal have fat i.

den E340 jeg havde kom fra en Aristo , der var "line-pressure" styret af en solenoide, denne kan snildt køre på dx3.

håber i kan bruge infoen til noget.

MVH Claus
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#14 Indlæg af Captain Slow »

Arrrh, jeg sælger da også alle de gode sager haha :-)

Det endte jo med at vi måtte afsted til England igen og hente 2 biler mere, bare fordi vi ikke kunne få lov at beholde de 2 første

hvon går det egentlig med projektet ?
I love everything thats fast enough to do something stupid with
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#15 Indlæg af HenrikGM »

volvo madsen skrev:yes .. det er helt korrekt.

du kan som på de ældre automatkasser vælge med skifteren(armen) om den skal stå i P-N-R-D-1. eller 2. der (alle de manuelle gear) intet elektronik til den del.(hvis du feks. vælger det manuelle 2. geear, så bypass'er du solenoiderne, og styreboksen).

BTW ... Lars
den LS400 du solgte til mig havde en boks kun til styring af automatkasen. :)

jeg var lige ude og tjekke op på det med olien.
Hvis kassen har træk(kabel) til styring af "line-pressure"(olietrykket) så er det den dyre olie du skal have fat i.

den E340 jeg havde kom fra en Aristo , der var "line-pressure" styret af en solenoide, denne kan snildt køre på dx3.

håber i kan bruge infoen til noget.

MVH Claus


Hvordan tjekker du at denne sammenhæng er der? Altså kabeltræk til kickdown samt dyr olie??
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
volvo madsen
Indlæg: 9
Tilmeldt: 10 jun 2013, 19:49

#16 Indlæg af volvo madsen »

der er ikke Kickdownkabel på de Gearkasser, der er derimod et kabel til at styre Linepressure.
Kickdown er styret af boksen.

nu kan jeg selvfølgelig kun tale ud fra mine egne erfaringer, der siger at hvis kassen har kabel, så bruger den dyr olie.
jeg har dog haft åbnet de to gearkasser og konstateret at der er forskel på de koblingsplader som de benytter.
tror at de fleste LS400 kører med Kabel til linepressure.

A340E: (Dexron 3)
https://www.google.dk/search?q=a340e&so ... B800%3B385
læg mærke til at der ikke er noget kabel på denne.

A341E: (dyr olie)
https://www.google.dk/search?q=a341e&so ... 520(Medium).jpg%3Bhttp%253A%252F%252Flextreme.com%252Fforums%252Fshowthread.php%253Ft%253D2367%2526page%253D20%3B800%3B410
og her har vi et fint linepressure kabel.

Husk nu at dette kun er baseret på egne erfaringer og ikke nogen rettesnor.



MVH Claus Madsen
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#17 Indlæg af HenrikGM »

Det er klart at der må påregnes lidt usikkerhed, men jeg hører gerne på erfaringerne, uanset der må være lidt slør.

Har du pinout på de stik der sidder på den?

hvad gjorde du for at styre gearkassen?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Thomas h p
Mester Medlem
Indlæg: 665
Tilmeldt: 06 sep 2011, 19:45

#18 Indlæg af Thomas h p »

http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=47229

Ved ikke om dette kunne være inspiration? er vel næsten samme gearkasse :)
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#19 Indlæg af HenrikGM »

Kender godt tråden, men tak for linket alligevel.

Det er værligt besnærende det han laver der, og meget meget enkelt.
Jeg tror desværre ikke helt på at det er så let.

Kigger man på gearkassens originale skiftemønster, så er der endda en HEL MASSE mere at tage i betragtning end det han gør der.

Jeg kan godt være lidt bekymret for hvad levetiden er bag en turbomotor på den måde han gør. Det er i forvejen formentligt et issue.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Thomas h p
Mester Medlem
Indlæg: 665
Tilmeldt: 06 sep 2011, 19:45

#20 Indlæg af Thomas h p »

det kunne altså være rigtig blær og lave det, men mon ikke det kan holde sådan nogenlunde vis man tænker på en supra turbo mk4 køre med samme gearkasse?
Besvar