Lexus V8 automat?
Redaktør: Moderatorer
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Lexus V8 automat?
Nogen der ved om lexus V8automaten er elektrisk skiftet?
Hvis den er, er der så kun stangforbindelse til P funktionen?
Hvis den er, er der så kun stangforbindelse til P funktionen?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
PatrickJ skrev:Er ret sikker på den er med magnet spoler. Men kannlige tjekke når jeg kommer hjem har en gearkasse liggende i garagen
En i overskud, eller bare en reserve?
Har den stangforbindelse kun til P funktionen så?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- Captain Slow
- Mester Medlem
- Indlæg: 1340
- Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
- Geografisk sted: Horsens
-
PatrickJ
- Indlæg: 11
- Tilmeldt: 04 maj 2011, 22:15
Undskyld det sene svar.
Stang forbindelsen er ikke kun til p den er til valg af alle gear. men selve skifte mekanismen ser ud til at være magnet spoler.
Men her er der nogle diagrammer over ls400.
http://www.lextreme.com/misc.html
og hvis du tager 96 ls400 ecu diagram 2 er der lidt over spolerne som er på gearkassen
Men ja gearkassen ligger bare og roder i garagen da den er i overskud fra et projekt hvor der blev bygget manuel gear på 1uz
Stang forbindelsen er ikke kun til p den er til valg af alle gear. men selve skifte mekanismen ser ud til at være magnet spoler.
Men her er der nogle diagrammer over ls400.
http://www.lextreme.com/misc.html
og hvis du tager 96 ls400 ecu diagram 2 er der lidt over spolerne som er på gearkassen
Men ja gearkassen ligger bare og roder i garagen da den er i overskud fra et projekt hvor der blev bygget manuel gear på 1uz
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Hej Patrick,
Tak for info, du har PM
Tak for info, du har PM
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
volvo madsen
- Indlæg: 9
- Tilmeldt: 10 jun 2013, 19:49
er det en e340 eller e341 ?
e340'eren har den fordel at den kan køre uproblematisk på dx3 olie, e341'eren kan ikke (der skal du bruge Toyotas 500kr/L olie.)
Patrick har helt ret i at at P-N-R-D-1-2 er stangstyret.
Resten er derimod styret at hydrauliske solenoider. (de åbner når de får 12 V (de er stellet i kassen))(pulserende signal er ikke nødvendigt)
jeg kan fortælle at den fungerer rigtigt fint i en volvo 242 med en single turbo 2jz foran og to knapper i rattet til at skifte op og ned(kræver dog en simpel pic processor til at styre tilkoblingen af solenoiderne i den rigtige orden).
den gearkasse tar "næsten" alt hvad du kan kaste efter den.
/Claus
e340'eren har den fordel at den kan køre uproblematisk på dx3 olie, e341'eren kan ikke (der skal du bruge Toyotas 500kr/L olie.)
Patrick har helt ret i at at P-N-R-D-1-2 er stangstyret.
Resten er derimod styret at hydrauliske solenoider. (de åbner når de får 12 V (de er stellet i kassen))(pulserende signal er ikke nødvendigt)
jeg kan fortælle at den fungerer rigtigt fint i en volvo 242 med en single turbo 2jz foran og to knapper i rattet til at skifte op og ned(kræver dog en simpel pic processor til at styre tilkoblingen af solenoiderne i den rigtige orden).
den gearkasse tar "næsten" alt hvad du kan kaste efter den.
/Claus
- Captain Slow
- Mester Medlem
- Indlæg: 1340
- Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
- Geografisk sted: Horsens
Vi overvejede et kort sekund at bruge den til ræs, men efter snak med forskellige bla. Andy Frost, droppede vi det,
Det ville være dyrere at få den forstærket samt få special lavet converter, end at købe en Powerglide (skal kunne klare 1200 hk)
De holder ikke til meget over 400 hk, hvis brugt til dragrace,
Hvad er det der gør at 340 kan køre på "standard" olie, og 341 ikke kan ?
Det ville være dyrere at få den forstærket samt få special lavet converter, end at købe en Powerglide (skal kunne klare 1200 hk)
De holder ikke til meget over 400 hk, hvis brugt til dragrace,
Hvad er det der gør at 340 kan køre på "standard" olie, og 341 ikke kan ?
I love everything thats fast enough to do something stupid with
-
volvo madsen
- Indlæg: 9
- Tilmeldt: 10 jun 2013, 19:49
nu er det heller ikke meget jeg har kørt drag i min
. men 600 hk som daily driver har ikke givet nogen problemer med den kasse.
jeg ved ikke hvad den specifikke årsag til at e341'eren ikke kan køre på alm. dx3, men jeg en forestilling om at det har noget med det materiale som koblingspladerne er lavet af.

jeg ved ikke hvad den specifikke årsag til at e341'eren ikke kan køre på alm. dx3, men jeg en forestilling om at det har noget med det materiale som koblingspladerne er lavet af.
- Captain Slow
- Mester Medlem
- Indlæg: 1340
- Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
- Geografisk sted: Horsens
ok, men rart at vide, skal have smidt en 1U i en Hilux en dag jeg keder mig, og har en kasse liggende vist fra en Crown, med stråler på akslen istedet for hardy, ved dog ikke på stående fod om det er en 40 eller 41,, men den er ældre så mon ikke jeg er "heldig" og kan spare lidt på olie budgettet 
I love everything thats fast enough to do something stupid with