Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 05:36

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 09 jun 2013, 10:17 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Nogen der ved om lexus V8automaten er elektrisk skiftet?

Hvis den er, er der så kun stangforbindelse til P funktionen?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jun 2013, 11:25 
Offline

Tilmeldt: 04 maj 2011, 21:15
Indlæg: 11
Er ret sikker på den er med magnet spoler. Men kannlige tjekke når jeg kommer hjem har en gearkasse liggende i garagen


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jun 2013, 15:08 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
PatrickJ skrev:
Er ret sikker på den er med magnet spoler. Men kannlige tjekke når jeg kommer hjem har en gearkasse liggende i garagen


En i overskud, eller bare en reserve?

Har den stangforbindelse kun til P funktionen så?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jun 2013, 18:52 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
Jeg har en i overskud ;-)

ligger dog ikke lige i nærheden, så kan ikke tjekke stangforbindelsen

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 jun 2013, 16:38 
Offline

Tilmeldt: 04 maj 2011, 21:15
Indlæg: 11
Undskyld det sene svar.

Stang forbindelsen er ikke kun til p den er til valg af alle gear. men selve skifte mekanismen ser ud til at være magnet spoler.

Men her er der nogle diagrammer over ls400.

http://www.lextreme.com/misc.html

og hvis du tager 96 ls400 ecu diagram 2 er der lidt over spolerne som er på gearkassen

Men ja gearkassen ligger bare og roder i garagen da den er i overskud fra et projekt hvor der blev bygget manuel gear på 1uz


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 jun 2013, 16:52 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Hej Patrick,

Tak for info, du har PM

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jul 2013, 16:16 
Offline

Tilmeldt: 10 jun 2013, 18:49
Indlæg: 9
er det en e340 eller e341 ?

e340'eren har den fordel at den kan køre uproblematisk på dx3 olie, e341'eren kan ikke (der skal du bruge Toyotas 500kr/L olie.)

Patrick har helt ret i at at P-N-R-D-1-2 er stangstyret.

Resten er derimod styret at hydrauliske solenoider. (de åbner når de får 12 V (de er stellet i kassen))(pulserende signal er ikke nødvendigt)

jeg kan fortælle at den fungerer rigtigt fint i en volvo 242 med en single turbo 2jz foran og to knapper i rattet til at skifte op og ned(kræver dog en simpel pic processor til at styre tilkoblingen af solenoiderne i den rigtige orden).

den gearkasse tar "næsten" alt hvad du kan kaste efter den.

/Claus


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jul 2013, 00:18 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
Vi overvejede et kort sekund at bruge den til ræs, men efter snak med forskellige bla. Andy Frost, droppede vi det,

Det ville være dyrere at få den forstærket samt få special lavet converter, end at købe en Powerglide (skal kunne klare 1200 hk)

De holder ikke til meget over 400 hk, hvis brugt til dragrace,

Hvad er det der gør at 340 kan køre på "standard" olie, og 341 ikke kan ?

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jul 2013, 05:18 
Offline

Tilmeldt: 10 jun 2013, 18:49
Indlæg: 9
nu er det heller ikke meget jeg har kørt drag i min :hrmpf: . men 600 hk som daily driver har ikke givet nogen problemer med den kasse.

jeg ved ikke hvad den specifikke årsag til at e341'eren ikke kan køre på alm. dx3, men jeg en forestilling om at det har noget med det materiale som koblingspladerne er lavet af. :?: :?:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jul 2013, 13:53 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
ok, men rart at vide, skal have smidt en 1U i en Hilux en dag jeg keder mig, og har en kasse liggende vist fra en Crown, med stråler på akslen istedet for hardy, ved dog ikke på stående fod om det er en 40 eller 41,, men den er ældre så mon ikke jeg er "heldig" og kan spare lidt på olie budgettet :-)

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team