Jeg har ikke helt set lyset her...Hvordan er den stangstyret, hvis der samtidigt er magnetventiler der roder med skiftet....?!?volvo madsen skrev:er det en e340 eller e341 ?
e340'eren har den fordel at den kan køre uproblematisk på dx3 olie, e341'eren kan ikke (der skal du bruge Toyotas 500kr/L olie.)
Patrick har helt ret i at at P-N-R-D-1-2 er stangstyret.
Resten er derimod styret at hydrauliske solenoider. (de åbner når de får 12 V (de er stellet i kassen))(pulserende signal er ikke nødvendigt)
jeg kan fortælle at den fungerer rigtigt fint i en volvo 242 med en single turbo 2jz foran og to knapper i rattet til at skifte op og ned(kræver dog en simpel pic processor til at styre tilkoblingen af solenoiderne i den rigtige orden).
den gearkasse tar "næsten" alt hvad du kan kaste efter den.
/Claus
Jeg vil jo sige at stangstyringen nærmest må være til pynt i NRD12?
Nå, det er der een måde at finde ud af på....