Hvad forventer du at du selv kan bygge en motor til ?BJ3882 skrev:Også en høj pris når mindre hk er ønsket ?Brochen skrev:http://www.bilgalleri.dk/marked/Tuning/1581000-agu-motor-blok-ombygget-til-2_0---608-hk den kan du køber så er du godt på vej
Som jeg kan forstå er det følgende som er nødvendigt:
Indsugningsmanifold
Udstødningsmanifold
Dyser/bro
Benzinpumpe
Wastegate
Blowoff
Turbo
Plejlstænger
Knaster
Stempler (Skal have stempler da den motor jeg har har ødelagt stempel)
Spær (hvad andet skal ændres i gearkassen)
Det er vel de større ting som kræves in ellers original blok?
Ret mig hvis jeg tager fejl eller mangler noget?
1.8T AGU motor 400 hk
Redaktør: Moderatorer
-
Mads B (dk)
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Fredericia
- Kontakt:
-
BJ3882
- Geografisk sted: Nordjylland
Ikke regnet på men at give 20.000 for en bund/topstykke er vel mange penge, jeg spørger er ikke geni på dette derfor jeg har lavet dette emneMads B (dk) skrev:Hvad forventer du at du selv kan bygge en motor til ?BJ3882 skrev:Også en høj pris når mindre hk er ønsket ?Brochen skrev:http://www.bilgalleri.dk/marked/Tuning/1581000-agu-motor-blok-ombygget-til-2_0---608-hk den kan du køber så er du godt på vej
Indsugningsmanifold
Udstødningsmanifold
Dyser/bro
Benzinpumpe
Wastegate
Blowoff
Turbo
Plejlstænger
Knaster
Ret mig hvis jeg tager fejl eller mangler noget?
// Martin BJ.
-
m power
- Mester Medlem
Du kan ikke lave en ny shortblok med nye stempler/stænger for under 20000,-BJ3882 skrev:Ikke regnet på men at give 20.000 for en bund/topstykke er vel mange penge, jeg spørger er ikke geni på dette derfor jeg har lavet dette emneMads B (dk) skrev:Hvad forventer du at du selv kan bygge en motor til ?BJ3882 skrev:Også en høj pris når mindre hk er ønsket ?Brochen skrev:http://www.bilgalleri.dk/marked/Tuning/1581000-agu-motor-blok-ombygget-til-2_0---608-hk den kan du køber så er du godt på vej
Indsugningsmanifold
Udstødningsmanifold
Dyser/bro
Benzinpumpe
Wastegate
Blowoff
Turbo
Plejlstænger
Knaster
Ret mig hvis jeg tager fejl eller mangler noget?Kom endelig med input, råd, tilbud ja alt.
Du skal jo også bruge et komplet slibesæt, tandrems-kit, hoved/plejllejer, ny oliepumpe/kæde, boring/planing af blok samt topstykket skal tjekkes
Dertil kommer arbejdsløn til samling af motor
-
møffe
- Mester Medlem
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
-
BJ3882
- Geografisk sted: Nordjylland
-
Jubidition
Hvad er der galt med Flemmings motor?
Synes bare "kun" den lavede 350 hk fordi den havde 510 ml dyserne i 
Lars' 608 hk motor er også fin. Men et eller andet sted ville jeg hellere selv stå for byggeriet. Det med standard manifolden er lidt en gåde. Der er flere i USA der laver langt over 400 hk på egas med standard manifold.
Men der er mange måder at nå 400 hk på. Du kunne gøre som mig og så noget vand/methanol indsprøjtning sammen med nogle kvalitets stumper og en ordentlig størrelse lader. Så er du i nærheden af de 400 hk
Lars' 608 hk motor er også fin. Men et eller andet sted ville jeg hellere selv stå for byggeriet. Det med standard manifolden er lidt en gåde. Der er flere i USA der laver langt over 400 hk på egas med standard manifold.
Men der er mange måder at nå 400 hk på. Du kunne gøre som mig og så noget vand/methanol indsprøjtning sammen med nogle kvalitets stumper og en ordentlig størrelse lader. Så er du i nærheden af de 400 hk