1.8T AGU motor 400 hk

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
BJ3882
Indlæg: 7
Tilmeldt: 01 jun 2012, 00:42
Geografisk sted: Nordjylland

1.8T AGU motor 400 hk

#1 Indlæg af BJ3882 »

Hej Powerpage.

Jeg er blevet tilbudt en 1.8T motor med disse spec.
Den er nyrenoveret i hele motoren for 1000 km siden og har mest kun kørt rullefelt og et par "dtc" løb der medfølger alt der kræves for at ligge den i min bil inkl. motorstyring så den er plug & play og yder 400 hk (Ca. 1.2 bar i tryk)

Motorstørrelse 1.96L (92.8 x 82mm)
Kompression: 8,9:1
Stempler: JE 9.3 smedede
Carillo stålplejlstænger 144mm længde
Ventiler, løftere og fjedre: Standard
Topstykke: Standard (ej portet)
Motorblok: Forstærket med plade ved hovedleje overfald
Bundkar og oliepumpe: Standard
Krumtap 92mm til 1.8T
Wastegate 48mm
Garret GT3076R med 0.63 udstødningshus (max 450hk)
Udstødnings manifold:hjemmelavet titanium-legeret 4-1 36mm indvendig
3-vejs ventil: Turbosmart, styret af motorsyringen
Dyser Bosch 510 ml
Sølvtændrør Bosch F08CS
Mapsensor 350 kpa
4bar regulator
Schrick knaster 252/260gr
Indsugningsmanifold: Dobbelt plenum kammer og konisk indløb fra TVA autotechnic.
Forstærket Bundplade med ARP hovedleje sæt
Kobling 2 pladet 183mm
Svinghjul Alu Speciallavet
02m gearkasse

Nogen der kan fortælle hvad det ville kræve at bygge en motor som kunne præstere det samme som skulle bruges i "søndagsbil" målet er 4-500 hk. Eneste jeg vil vide er hvad der virkelig er nødvendigt for dette udover andre plejlstænger. Motorstyringen som jeg ville have fat i koster ca. 20.000 inkl. montering/indkøring så de penge er "sparet" ved den overstående motor. Hvis der er nogen der kan komme med en pris/tilbud på sådanne en ombygning er det også velkommen. Overstående motor har jeg fået tilbudt til 60-70.000 hvilket er mange penge i en "søndagsbil" :)

Venlig Hilsen Martin Jensen.
// Martin BJ.
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#2 Indlæg af lqs »

du skal bruge nogen knaster, evt blot dem fra en sugemotor. en udstødningsmanifold og en turbolader der kan underbygge den ønskede effekt. benzindyserne og ms kan du heller ikke undgå. større udstødning og ladeluftkøler. benzinpumpe. en opgrade af koblingen.... mere?
MVH søren
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#3 Indlæg af m power »

Standart knaster kan fint være med til 400+ hk men det kan en standart indsugningsmanifold ikke, så den skal opgraderes.
En standart o2a gearkasse kan heller ikke klare mosten i længden, så den skal enten opgraderes eller udskiftes med den stærke 02M 6speed gearkasse.
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#4 Indlæg af lqs »

http://www.efterz.com/car.asp?car=33
500hk på alm handelsbenzin. 600 på dyr benzin.
BJ3882
Indlæg: 7
Tilmeldt: 01 jun 2012, 00:42
Geografisk sted: Nordjylland

#5 Indlæg af BJ3882 »

Mange tak for svarene :) Kan se det ikke err helt ved siden af hvad jeg selv havde tænkt at skulle have fat i så er det ikke så vanvittigt alligevel.
Hvordan kan golf 4 AGU motorens gearkasse forstærkes udover et spær som jeg uden tvivl ville have i den, troede godt gearkassen originalt kunne klare at være med op til til 4-500 hk.
// Martin BJ.
TB206HDI
Senior Medlem
Indlæg: 483
Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54

#6 Indlæg af TB206HDI »

lqs skrev:benzindyserne og ms kan du heller ikke undgå.


Selvfølgelig kan man da undgå en MS - hvad er der i vejen med den originale motorstyring?
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#7 Indlæg af luske »

TB206HDI skrev:
lqs skrev:benzindyserne og ms kan du heller ikke undgå.


Selvfølgelig kan man da undgå en MS - hvad er der i vejen med den originale motorstyring?


flueknepmode on

ms kan vel være short for motorstyring :D

MVH Luske
Brochen
Medlem
Indlæg: 235
Tilmeldt: 04 maj 2005, 11:08

#8 Indlæg af Brochen »

und :

Eurospec krumtap 2.0
JE-Pistons Stroker kit
Pauter plejlstænger
Racerlejer
Blokforstærkning

Top :

Twinscroll Turbo manifol
2x Tial Wastegate
Billet R-GTV Turbolader
3" komplet udstødning
SEM indsugningsmanifol
80mm Gasspjæld
Eurospec Knaster
Eurospec knasthjul
Ventiler og ventil fjedre

Benzin :

Bosch 044 benzin pumpe
Intern Benzin pumpe skiftet (Kan ikk huske hvilken det var)
870cc dyser
Custom Fuelrail
10mm slanger overalt armeret.
Benzintrykur
Fuellab benzintryksregulator

Gearkasse :

5-trins TDI gearkasse
Quaife spær

Elektronik :

FJM motorstyrring
Boost controler
Bosch 3.5 bar's map sensor
AEM AFR ur
AEM Boost ur
AEM EGT ur
AEM Olie tryk ur
AEM olie temp ur

De andre ting :

Tial 50mm Blowoff
stor olie køler
Rørførring
Intercooler 30x10x78cm

den laver 608 hk og 666 nm
Brochen
Medlem
Indlæg: 235
Tilmeldt: 04 maj 2005, 11:08

#9 Indlæg af Brochen »

http://www.bilgalleri.dk/marked/Tuning/ ... 0---608-hk den kan du køber så er du godt på vej
BJ3882
Indlæg: 7
Tilmeldt: 01 jun 2012, 00:42
Geografisk sted: Nordjylland

#10 Indlæg af BJ3882 »

Brochen skrev:http://www.bilgalleri.dk/marked/Tuning/1581000-agu-motor-blok-ombygget-til-2_0---608-hk den kan du køber så er du godt på vej


Også en høj pris når mindre hk er ønsket ?

Som jeg kan forstå er det følgende som er nødvendigt:
Indsugningsmanifold
Udstødningsmanifold
Dyser/bro
Benzinpumpe
Wastegate
Blowoff
Turbo
Plejlstænger
Knaster
Stempler (Skal have stempler da den motor jeg har har ødelagt stempel)
Spær (hvad andet skal ændres i gearkassen)

Det er vel de større ting som kræves in ellers original blok?
Ret mig hvis jeg tager fejl eller mangler noget?
// Martin BJ.
Besvar