1.8T AGU motor 400 hk

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#11 Indlæg af Mads B (dk) »

BJ3882 skrev:
Brochen skrev:http://www.bilgalleri.dk/marked/Tuning/1581000-agu-motor-blok-ombygget-til-2_0---608-hk den kan du køber så er du godt på vej


Også en høj pris når mindre hk er ønsket ?

Som jeg kan forstå er det følgende som er nødvendigt:
Indsugningsmanifold
Udstødningsmanifold
Dyser/bro
Benzinpumpe
Wastegate
Blowoff
Turbo
Plejlstænger
Knaster
Stempler (Skal have stempler da den motor jeg har har ødelagt stempel)
Spær (hvad andet skal ændres i gearkassen)

Det er vel de større ting som kræves in ellers original blok?
Ret mig hvis jeg tager fejl eller mangler noget?


Hvad forventer du at du selv kan bygge en motor til ?
Billede
BJ3882
Indlæg: 7
Tilmeldt: 01 jun 2012, 00:42
Geografisk sted: Nordjylland

#12 Indlæg af BJ3882 »

Mads B (dk) skrev:
BJ3882 skrev:
Brochen skrev:http://www.bilgalleri.dk/marked/Tuning/1581000-agu-motor-blok-ombygget-til-2_0---608-hk den kan du køber så er du godt på vej


Også en høj pris når mindre hk er ønsket ?

Som jeg kan forstå er det følgende som er nødvendigt:
Indsugningsmanifold
Udstødningsmanifold
Dyser/bro
Benzinpumpe
Wastegate
Blowoff
Turbo
Plejlstænger
Knaster
Stempler (Skal have stempler da den motor jeg har har ødelagt stempel)
Spær (hvad andet skal ændres i gearkassen)

Det er vel de større ting som kræves in ellers original blok?
Ret mig hvis jeg tager fejl eller mangler noget?


Hvad forventer du at du selv kan bygge en motor til ?


Ikke regnet på men at give 20.000 for en bund/topstykke er vel mange penge, jeg spørger er ikke geni på dette derfor jeg har lavet dette emne :) Kom endelig med input, råd, tilbud ja alt.
// Martin BJ.
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#13 Indlæg af m power »

BJ3882 skrev:
Mads B (dk) skrev:
BJ3882 skrev:
Brochen skrev:http://www.bilgalleri.dk/marked/Tuning/1581000-agu-motor-blok-ombygget-til-2_0---608-hk den kan du køber så er du godt på vej


Også en høj pris når mindre hk er ønsket ?

Som jeg kan forstå er det følgende som er nødvendigt:
Indsugningsmanifold
Udstødningsmanifold
Dyser/bro
Benzinpumpe
Wastegate
Blowoff
Turbo
Plejlstænger
Knaster
Stempler (Skal have stempler da den motor jeg har har ødelagt stempel)
Spær (hvad andet skal ændres i gearkassen)

Det er vel de større ting som kræves in ellers original blok?
Ret mig hvis jeg tager fejl eller mangler noget?


Hvad forventer du at du selv kan bygge en motor til ?


Ikke regnet på men at give 20.000 for en bund/topstykke er vel mange penge, jeg spørger er ikke geni på dette derfor jeg har lavet dette emne :) Kom endelig med input, råd, tilbud ja alt.


Du kan ikke lave en ny shortblok med nye stempler/stænger for under 20000,-
Du skal jo også bruge et komplet slibesæt, tandrems-kit, hoved/plejllejer, ny oliepumpe/kæde, boring/planing af blok samt topstykket skal tjekkes
Dertil kommer arbejdsløn til samling af motor
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#14 Indlæg af møffe »

En motor med de påståede dele skal skilles af for at tjekke om delene er der, og er behovet der for alle de dele ved 400hk
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
BJ3882
Indlæg: 7
Tilmeldt: 01 jun 2012, 00:42
Geografisk sted: Nordjylland

#15 Indlæg af BJ3882 »

Ikke sikkert man kan lave en ny blok med de nødvendige ting for 400 hk og giver jeg 20.000 kr for en blok vil jeg dog stadigvæk være nød til at tage den fra hinanden og tjekke alt igennem før jeg kan bruge den ville jeg mene.
// Martin BJ.
Jubidition
Indlæg: 10
Tilmeldt: 23 aug 2012, 14:08

#16 Indlæg af Jubidition »

Hvad er der galt med Flemmings motor? :) Synes bare "kun" den lavede 350 hk fordi den havde 510 ml dyserne i :)

Lars' 608 hk motor er også fin. Men et eller andet sted ville jeg hellere selv stå for byggeriet. Det med standard manifolden er lidt en gåde. Der er flere i USA der laver langt over 400 hk på egas med standard manifold.

Men der er mange måder at nå 400 hk på. Du kunne gøre som mig og så noget vand/methanol indsprøjtning sammen med nogle kvalitets stumper og en ordentlig størrelse lader. Så er du i nærheden af de 400 hk ;)
Besvar