Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 jun 2025, 16:48

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 11 nov 2012, 04:09 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
verdi pumpen har åbenbart flere prisen. en af mine gode venner gav 10.000kr for en komplet pumpe, vel at mærke ny og hos verdi.
ang at suge oppe også... så har du jo ikke kun blowbye ved stempelringe. men også ved ventilstyr. du pumper jo også en masse olie op til knaster mm. af samme grund er der tit både udtag på blokken og på ventildækslet, på standardmotorer. til ånderør/oliefælde.
ved ikke hvor meget vakuum du vil have i motoren? du skal selvfølgelig også have luft ind i motoren for at få flow til vakuumpumpen/retur. hele beholderen skal jo også kunne få det skum... der kommer til at blive til motorolie igen. eller du kan vælge at kaste olien væk efter hver opstart med belastning.
MVH søren


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 nov 2012, 12:10 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
Indlæg: 474
Geografisk sted: Vejle
Her er et eksempel på det bundkar vi bruger til LS7 motoren.

Her kan du se at den er til 3 suge pumper, og hullerne sidder meget tæt. kanalerne ligger inde i selve bundkaret og kommer ud så der er en i hver ende og en i midten.
Husk bundkaret skal være lavet, så det føre olien ned til udgangen af bundkaret. Høje omdrejninger kan skabe så meget turbolens at olien bliver skubbet op af siden inden i motoren.

http://www.aquilaracingcars.com/media/n ... ticle.aspx

Husk også at have en "bræk ventil" på som tillader undertryk i motoren, men kan lede overtryk ud i catchtankén.

Der er meget delte meninger ang undertryk eller ej på motoren.
Det ses ofte at man vil undgå undertryk under en indkørring af motoren.

Mange mener der skal en tryk regulator på, for ikke olien bliver trukket væk fra lejerne samt pakdåser mm, ikke skal tage skade hvis de er monteret så de ikke kan tåle undertryk.

Dog er de undertyk/ sug på næsten alle gadebiler, specielt ved motorbremsning (helt lukket spjæld) og høje omdrejninger.

Før du går i gang med at montere vaccum regulator, så ville jeg måle trykket for at se om den pumpe du vælger, overhovedet kan lave undertryk i blokken.

Husk grov filter på suge siden.

Den pumpe vi bruger til LS7 motorene er en http://aviaid.com/ og den har fungeret rigtigt godt. de bruges på de fleste LSx motore i Deutch supercar challange.

Et billede af olietank og i højre side af bilen
Billede

Et billede af pumpen monteret på en LS7 motor
Billede


Håber der var noget der kunne bruges

Mvh
Johan

_________________
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 nov 2012, 22:03 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
hvorfor bruger i ikke det der standard sidder på (i) ls7 motoren?
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 nov 2012, 22:21 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
Indlæg: 474
Geografisk sted: Vejle
Fy for den nogle store billeder!!

lqs skrev:
hvorfor bruger i ikke det der standard sidder på (i) ls7 motoren?
MVH søren


Det er fordi det originale er alt for stort/højt, det er godt nok til en gadebil, men ikke til performance, og her er det ikke motor effekt, men CoG (Center of Gravity)
Det er alt afgørende, at alt er placeret så lavt som muligt.
Vi trimmer enda et godt stykke af bunden på transaxel gearkassen (Hewland NLT) der sidder i, og har producere meget små svinghjul for at få motor og gearkasse så langt ned som muligt, starteren er monteret bag gearkassen (med 1m lang stang), fordi de ikke er plads til den mere, da det hele er kommet så langt ned.

Så hvis der er nogle der mangler helt nye OEM LS7 svinghjul, kobling, oliepumpe, bundkar, svingningsdæmper mm, så har jeg et mindre lager man kan købe billigt :)

_________________
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 nov 2012, 23:39 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
bruger i stadig standard starteren så?
på nogen sneskotere er det lavet på samme måde. nok også af hensyn til plads, eller mangel på samme. eller fordi nogen er kommet i tanke om starteren meget sent... det ligner det i hvert fald.
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 nov 2012, 23:42 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
på ls7 motoren kan man da blot vende indsugningen? eller er det en speciel støbning? hvad gør i med knasten? eller gør i noget?
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 nov 2012, 07:29 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
Indlæg: 474
Geografisk sted: Vejle
Nu skal jeg ikke stjæle tråden.. men. mht indsugning så vender vi dem bare.
Den motor der står på pallen er en speciel bestilling fra en kunde der ville have flere heste end konkurenterne, den laver lige knap 700HP hvor alle de originale laver 580HP.
Vi skifter kun stempler, til en mindre diameter for større spillerum til cylindervæg. (ellers dør de meget hurtigt..)

Så de extra 75HP kommer kun pga,
ECU
Udstødning (2,5")
måske luftfilter
Drysump.

_________________
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 dec 2012, 19:16 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
har i nogensinde prøvet at måle en standardmotor? altså med kat og standard ecu mm.... 75hk lyder af meget.
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jan 2013, 16:34 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 15 sep 2003, 16:20
Indlæg: 59
Geografisk sted: Fyn
Som en af de få har LS 7 motoren den effekt den er opgivet til 505-515hk (Målt på motor) afhængig af tilstand. Med chippet ecu (&vpower) 535-545hk. Med knfilter kit og anden udstødning (&vpower) 555-560hk. Anden ECU og F.A.S.T. manifold uden kat 570-585hk på Vpower. Dette er de mest normale. Har dog enkelte positive der har givet 602hk på anden ECU, udstødning & knkit samt ændret køling(Bruges til motorsport) :D

De har dog et problem som gælder stort set alle LS alublokke og det er at de revner i cylinder når de bliver brugt GODT. :cry: KAn ske på en std motor også ! :evil:


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team