smeden skrev:
Er der nogen fordele ved n/a fremfor turbo,kompressor?
Ift. turbo er det nul tøven - de kræfter der er ved givne omdrejninger, er der altid. Ingen mølle at spoole op.
Men det kan kompressoren så også...
N/A uden at det skal være alt for vildt, kan være lidt nemmere at gå til, og lidt billigere. Men det er også at sammenligne æbler med pærer, for der er flere hk'er gemt i trykladningen, så pr. hest, så kan der være bedre økonomi i trykladning.
Igen: hvad siger budgettet?
Med sådan en bandit på sug, så er det oplagt at finde en 9A motor fra en Passat eller en 6A fra en Audi (så skal du liiige skifte et par ting fordi den vender på langs). Det er 2.0 16V. Få portet toppen og smide f.eks. KR eller ABF-knaster i, og få den justeret. Så er der fine/(relativt) nemme 170-180 hk. hjemme. Herefter bliver det dyrt....