Extern benzinpumpe, uden anden pumpe?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
ad2
Senior Medlem
Indlæg: 399
Tilmeldt: 09 aug 2004, 23:35

Extern benzinpumpe, uden anden pumpe?

#1 Indlæg af ad2 »

Kan man bruge denne pumpe uden at have en anden pumpe til at suge det op af tanken?
http://shop.nordicturbo.dk/index.php/de ... tings.html

Eller har i nogle forsalg evt. Bosch 044?

Regner med MAX 450-500 hk
audi_claus
Senior Medlem
Indlæg: 349
Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Geografisk sted: Ebeltoft
Kontakt:

#2 Indlæg af audi_claus »

Generelt er problemet med pumper, at de ikke er særlig gode til at suge, selv om de kan levere benzin nok ved 4-5 Bars tryk.
Så hvis den ikke er placeret under tanken, eller er neddykket i benzintanken, så er det nok ikke den god idee. Altså det er ikke nok at prime pumpen, og så tro den klarer resten selv.
Fuelceller har udgang i "bundniveu" bagtil men kan nemt suge luft.
500 Hk kan måske klares med en enlkelt 044. Jeg har 2 i parallel til 560Hk, selv om det måske ikke under ideelle forhold er nødvendigt; men forfiltre, luftlommer osv gør det mere sikket med at overdimensionere en sådan billig ting sammenlignet med hvad det ellers kan koste.
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) :-)
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer
ad2
Senior Medlem
Indlæg: 399
Tilmeldt: 09 aug 2004, 23:35

#3 Indlæg af ad2 »

Pumpen eller pumperne bliver placeret under tanken men tanken har udtag i toppen af tanken med et rør ned er det skidt?
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#4 Indlæg af lqs »

lav et udtag på bagsiden/undersinden af tanken. køb en pumpe hos biltema.
evt gang disse råd med to!
MVH søren
Brugeravatar
Kedde1980
Medlem
Indlæg: 116
Tilmeldt: 23 jan 2008, 13:45
Geografisk sted: Ribe, Danmark

#5 Indlæg af Kedde1980 »

jeg har orig tank pumpe som fylder en 2liters buffertank i motorrummet, som der sidder en 044 pumpe i bunden af.

Jeg kører 4 bar grundtryk og laver over 500 whp ved 1.3 bar. slangerne/dysebroen er an10.

I min verden er dette den optimale opsætning, da du ikke har tryktabet af de lange slanger fra tanken at bøvle med.
MVH Christian


1989 BMW E34 M20-GT42
1988 BMW M3 Europameister
ad2
Senior Medlem
Indlæg: 399
Tilmeldt: 09 aug 2004, 23:35

#6 Indlæg af ad2 »

jeg ville gerne ungå ekstra tank på den.
ad2
Senior Medlem
Indlæg: 399
Tilmeldt: 09 aug 2004, 23:35

#7 Indlæg af ad2 »

Okay jeg får lavet udtag i bunden af tanken og pumperen kommer til at være 20 cm længere nede end tankens underside, behøves jeg surge tank, hvis jeg blot skal kører 402 m.... ??
Brugeravatar
Kedde1980
Medlem
Indlæg: 116
Tilmeldt: 23 jan 2008, 13:45
Geografisk sted: Ribe, Danmark

#8 Indlæg af Kedde1980 »

det er noget hø efter min mening.

Du vil bøvle med benzintryk når du kører med under halv tank.

og hvis du laver det alligevel, burde det udtag være i bagenden af tanken, da alt benzinen jo er der under acceleration.
MVH Christian


1989 BMW E34 M20-GT42
1988 BMW M3 Europameister
ad2
Senior Medlem
Indlæg: 399
Tilmeldt: 09 aug 2004, 23:35

#9 Indlæg af ad2 »

udtag er i bagenden/undersiden af tanken så udtag er som det skal være...
ad2
Senior Medlem
Indlæg: 399
Tilmeldt: 09 aug 2004, 23:35

#10 Indlæg af ad2 »

tanken er på ca 40 liter og har ingen ide om at ligge at kører med med kun kvart tank og derunder...
Besvar