HenrikGM skrev:
Tip;
Køb en kugleventil af den type der kan adskilles.(nogle er presset sammen!)
Op i drejebænken med huset, og lav lidt mere plads aksialt til de originale teflonringe, så kører det ret let.
Der er nogle syncroniseringsissues da der typisk er slør på flere grader i kuglens drev til håndtaget. Det skal løses, ellers bliver det noget hø at syncronisere.
Det bliver dog tungt og klodset, både i egenvægt, og enerti når det skal bevæges hurtigt.
For ca. 20år siden kørte der en folkeracer, en Vauxhall Viva 2,3 med kugleventil spjældhuse og bensinindsprøjtning baseret på en dieselrækkepumpe linket til spjældet. Kørte faktisk helt ok, systemet taget i betragtning. Mener han hed Robert, men det er laaangt væk i hukommelsen.
Æv flere graders slør - ja der røg den ide
Må i tænkebox, det *må* være muligt at lave noget selv for få midler..