Udstødning limit
Redaktør: Moderatorer
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
I kan fint hæve trykket, men efekten følger ikke med, er det sådan det skal forståes ?..
Så tror jeg ikke det er udstødning der er problemmet, hvis den var for lille, kunne i ikke hæve ladetryk.
Men det er jo nemt og prøve, som der er skrevet, pil udstødning af...
Så tror jeg ikke det er udstødning der er problemmet, hvis den var for lille, kunne i ikke hæve ladetryk.
Men det er jo nemt og prøve, som der er skrevet, pil udstødning af...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Er du ikke bare meget tæt på maks. effekten turboen kan levere??
Jeg mener at den er opgivet til 600 hk som maks.
Sæt flere måle studse ind i systemet!
en før hver potte, og en i udstødningsmanifolden.
Det er bedre at måle, en bygge unødigt om!
Ps, er indsugningssystemet helt tæt?
MVH
Morten
Jeg mener at den er opgivet til 600 hk som maks.
Sæt flere måle studse ind i systemet!
en før hver potte, og en i udstødningsmanifolden.
Det er bedre at måle, en bygge unødigt om!
Ps, er indsugningssystemet helt tæt?
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
dykkerdahl
- Senior Medlem
- Indlæg: 369
- Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
- Geografisk sted: Kbh
- Kontakt:
For at opbygge 0.43 bar i modtryk i et 4 meter 3" rør må da kræve et enormt gasflow, hvis ikke der sidder en prop et sted.
Det modtryk må da være mugligt at bringe lidt ned for bla. at give et størrer trykfald over turboen, og alle de de andre gode ting der følger med...
Ellers syntes jeg det er en god tråd, spekulerer lige nu som en gal over hvordan jeg næmt kan måle mit modtryk.
Det modtryk må da være mugligt at bringe lidt ned for bla. at give et størrer trykfald over turboen, og alle de de andre gode ting der følger med...
Ellers syntes jeg det er en god tråd, spekulerer lige nu som en gal over hvordan jeg næmt kan måle mit modtryk.
Nissan 200sx
-
møffe
- Mester Medlem
- Indlæg: 2507
- Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
Morten VJ skrev:Er du ikke bare meget tæt på maks. effekten turboen kan levere??
Jeg mener at den er opgivet til 600 hk som maks.
Sæt flere måle studse ind i systemet!
en før hver potte, og en i udstødningsmanifolden.
Det er bedre at måle, en bygge unødigt om!
Ps, er indsugningssystemet helt tæt?
MVH
Morten
det er faktisk lidt spændne det du er ude på her.
nu har jeg læst lidt op på det,og nogle mener at under bilen ikke behøver samme størrelse som forrøret (downpipe) pga gasserne bliver kraftigt afkølet og derved behøver mindre plads.
men der må da være en del personer herinde der har langt over 540hk hvad gør de med deres uds?
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
-
møffe
- Mester Medlem
- Indlæg: 2507
- Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
-
møffe
- Mester Medlem
- Indlæg: 2507
- Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
K-FINN skrev:Nej, det har der jo ikke været brug for..
Men hvorfor prøver i ikke bare pille udstødning af.
Jeg tror turbo er rendt til ende..
bare for at bruge et eksempel så har en ligne motor lavet 640hk på samme felt med en samme model turbo.
(og den bil laver 970hk idag som 2L ved 2,4 bar med en noget anden turbo)
men er status at modtrykket er et problem?
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
møffe skrev:K-FINN skrev:Nej, det har der jo ikke været brug for..
Men hvorfor prøver i ikke bare pille udstødning af.
Jeg tror turbo er rendt til ende..
bare for at bruge et eksempel så har en ligne motor lavet 640hk på samme felt med en samme model turbo.
(og den bil laver 970hk idag som 2L ved 2,4 bar med en noget anden turbo)
men er status at modtrykket er et problem?
Var det samme opsæt de 2 motorer, fordi tror ikke proppen er i udstødning. Hvis den var for lille, ville du ikke kunne hæve ladetrykket.
Men igen, det er jo ret simpel og checke
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 
-
m power
- Mester Medlem
- Indlæg: 1248
- Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Mark skrev:Mellem potten er en gennemstrøms pot af mærket magnaflow bagpotten kender jeg ikke mærket på, og er ikke 100% gennemstrøms, men tæt på.
topstykket er portet noget i forhold til et std, som std kan det lave 400hk uden portning, men om det er portet nok er jo svært at vide, men somsagt alligevel noget kontra std.
Det kunne jo nemt være din bagpotte der er synderen, så der ville jeg montere en gennemstrømspotte af fornuftig kvalitet.