Udstødning limit

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#21 Indlæg af K-FINN »

I kan fint hæve trykket, men efekten følger ikke med, er det sådan det skal forståes ?..

Så tror jeg ikke det er udstødning der er problemmet, hvis den var for lille, kunne i ikke hæve ladetryk.

Men det er jo nemt og prøve, som der er skrevet, pil udstødning af...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#22 Indlæg af Morten VJ »

Er du ikke bare meget tæt på maks. effekten turboen kan levere??
Jeg mener at den er opgivet til 600 hk som maks.

Sæt flere måle studse ind i systemet!
en før hver potte, og en i udstødningsmanifolden.
Det er bedre at måle, en bygge unødigt om!
Ps, er indsugningssystemet helt tæt?

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
dykkerdahl
Senior Medlem
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Geografisk sted: Kbh
Kontakt:

#23 Indlæg af dykkerdahl »

For at opbygge 0.43 bar i modtryk i et 4 meter 3" rør må da kræve et enormt gasflow, hvis ikke der sidder en prop et sted.
Det modtryk må da være mugligt at bringe lidt ned for bla. at give et størrer trykfald over turboen, og alle de de andre gode ting der følger med...


Ellers syntes jeg det er en god tråd, spekulerer lige nu som en gal over hvordan jeg næmt kan måle mit modtryk.
Nissan 200sx
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#24 Indlæg af møffe »

Morten VJ skrev:Er du ikke bare meget tæt på maks. effekten turboen kan levere??
Jeg mener at den er opgivet til 600 hk som maks.

Sæt flere måle studse ind i systemet!
en før hver potte, og en i udstødningsmanifolden.
Det er bedre at måle, en bygge unødigt om!
Ps, er indsugningssystemet helt tæt?

MVH

Morten


det er faktisk lidt spændne det du er ude på her.

nu har jeg læst lidt op på det,og nogle mener at under bilen ikke behøver samme størrelse som forrøret (downpipe) pga gasserne bliver kraftigt afkølet og derved behøver mindre plads.

men der må da være en del personer herinde der har langt over 540hk hvad gør de med deres uds?
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#25 Indlæg af K-FINN »

640hk på en 1,6L ved 2,4 bar kører a knejte med, det er 3" udstødning, der er effekt stadig stigende med ladetryk..
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#26 Indlæg af møffe »

K-FINN skrev:640hk på en 1,6L ved 2,4 bar kører a knejte med, det er 3" udstødning, der er effekt stadig stigende med ladetryk..


men kender i modtrykket i udstødningen? for er der ikke noget så er der jo ingen is på koen.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#27 Indlæg af K-FINN »

Nej, det har der jo ikke været brug for..

Men hvorfor prøver i ikke bare pille udstødning af.

Jeg tror turbo er rendt til ende..
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#28 Indlæg af møffe »

K-FINN skrev:Nej, det har der jo ikke været brug for..

Men hvorfor prøver i ikke bare pille udstødning af.

Jeg tror turbo er rendt til ende..


bare for at bruge et eksempel så har en ligne motor lavet 640hk på samme felt med en samme model turbo.

(og den bil laver 970hk idag som 2L ved 2,4 bar med en noget anden turbo)

men er status at modtrykket er et problem?
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#29 Indlæg af K-FINN »

møffe skrev:
K-FINN skrev:Nej, det har der jo ikke været brug for..

Men hvorfor prøver i ikke bare pille udstødning af.

Jeg tror turbo er rendt til ende..


bare for at bruge et eksempel så har en ligne motor lavet 640hk på samme felt med en samme model turbo.

(og den bil laver 970hk idag som 2L ved 2,4 bar med en noget anden turbo)

men er status at modtrykket er et problem?


Var det samme opsæt de 2 motorer, fordi tror ikke proppen er i udstødning. Hvis den var for lille, ville du ikke kunne hæve ladetrykket.

Men igen, det er jo ret simpel og checke
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#30 Indlæg af m power »

Mark skrev:Mellem potten er en gennemstrøms pot af mærket magnaflow bagpotten kender jeg ikke mærket på, og er ikke 100% gennemstrøms, men tæt på.

topstykket er portet noget i forhold til et std, som std kan det lave 400hk uden portning, men om det er portet nok er jo svært at vide, men somsagt alligevel noget kontra std.


Det kunne jo nemt være din bagpotte der er synderen, så der ville jeg montere en gennemstrømspotte af fornuftig kvalitet.
Besvar