Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 20:36

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 06 jun 2011, 13:08 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
er pisket til at byde ind med en måske ikke velset kommentar her:

hvis DHB ønsker at invitere de helt hidsige biler, som TSS Dart og Francks Camaro, så skal de også sørge for at de har mulighed for at køre deres biler.

superfinalen er umulig at køre for dem, da de ikke har en snebolds chance i helvede for at nedkøle deres motorer på de 10 minutter de får til at stille til start igen,, de kan knapt nå at pakke deres bremsskærm/skærme på den tid.

jeg vil ikke pille ved Gerts flotte sejr, for han kørte sit udstyr 112% hele weekenden, og kørte virkelig nogle super starter på vej gennem superfinalen, men det lyder lidt hult i mine ører at sige at andre har "nosset i det" ihvertilfælde var der ikke nosset i det fra en kørers side til semifinalen


jeg mener bestemt at den superfinale ikke har sin berettigelse på nogen måde.
den skal bare afskaffes!

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jun 2011, 13:40 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 dec 2003, 14:55
Indlæg: 173
Geografisk sted: Odense
Nu var det ikke lige den bil jeg henviste til. Nu kan jeg ikke huske hvilken en det var, men der var en af de hidsige amerikanere der lavede tyvstart mod Gert.


Det er da ærgeligt at den anden bil ikke kunne nå at blive kølet af til næste gennemløb. Men nu var det jo heller ikke en kåring af danmarks hurtigste dragracer. Og nej jeg gider ikke starte en ny endeløs diskussion om gadebil eller ikke gadebil. Faktum var jo bare at Gerts bil bare kørte og kørte. Og reglementet var jo som det var, om man kan lide det eller ej.

I øvrigt syntes jeg det var stærkt gået at du nåede at få skiftet motor og kom ud at køre. Det er sku godt gået.

_________________
To race is to live.... Everything before and after is just waiting. "Steve McQueen"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jun 2011, 14:00 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
De der konstruerer biler så de ikke kan deltage i konkurrancen, det kan vel ikke være arrangementets skyld. det er jo ikke et nyt påfund og kan derfor heller ikke klantres for noget. bilerne er presset til deres yderste og der er ham der enten satser på at det holder eller ham der ikke har presset 100,5 procent ud af materiellet der vinder. Jeg mener at det er HELT fair. vil man vinde, skal man enten være heldig eller bygge efter som arrangementet er lavet

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jun 2011, 21:03 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Faktisk skulle der sættes en timelimit på hvor længe Gert skulle have lov og sidde og vente på TSS. I mine øjne, så er det publikum der driver det game, og hvis kørerne ikke er med på beatet til sidst, så kan "instant exit" sagtens håndtere det problem let og elegant.

Man skal ihvertfald ikke indbygge flere kunstpauser til nedkøling, så skrider publikum pga ventetid lige når spændingen kulminerer.

TSS kan sagtens bygge bilen så den KAN køles ned på returvejen. Gert havde bare en bedre konstellation til præcist det arrangement, og is nok i maven til at holde stilen igennem elimineringen.

Men stort tillykke til Gert for den præstation. Meget stabilt kørt, men helt utroligt så mange kiks der var fra modstandernes side hele vejen igennem. Understreger med store tykke bogstaver at det ikke kun handler om 1 eller 2 hurtige tider, men derimod en helhed der kulminerer til sidst i superfinalen. Godt råd til arrangøren: Sælg superfinalen lidt bedre til sidst, og sæt en timelimit på således at kørerne er presset på tid til at dukke op.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jun 2011, 21:05 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Mads RR skrev:
I øvrigt syntes jeg det var stærkt gået at du nåede at få skiftet motor og kom ud at køre. Det er sku godt gået.


Ja, klart en præstation i sig selv.
Det var måske her en fighterpokal skulle komme til sin ret fremadrettet?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jun 2011, 21:28 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 jul 2006, 22:41
Indlæg: 671
Geografisk sted: Holstebro
HenrikGM skrev:
Understreger med store tykke bogstaver at det ikke kun handler om 1 eller 2 hurtige tider, men derimod en helhed der kulminerer til sidst i superfinalen.

Det er vel lige her sporten i drag/street-race dukker op. Man kommer ikke langt ved bare at have den hurtigste bil, det er næsten mere vigtigt at have en dygtig og superstabil chaffør således sat bilen køre ens hurtigt hvergang og ikke bare når man lige er heldig. Plus bilen skal selvfølgeligt også være stabil.

Det der hedder "bracket racing" inden for dragrace er vist der hvor man kører længst ud af den gren hvor nærmest alt afhænger af chafførens evner (til at køre ens tider hver gang) og bilen har der næsten kun en birolle. :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jun 2011, 21:42 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Gert har altid kørt super stabilt. Når man er med blandt de hurtiigste er det altså ganske enkelt det, der skal til for at vinde.

Tillykke Gert!

Selvfølgelig er held eller andres uheld altid en faktor. Der var jo en klar vinderkandidat i Gerts klasse, der tyvstartede mod en væsentligt langsommere bil. Det var en amerikaner. Den kørte ellers 9 tider. Han røg så ud - Det var sku en dum disponering.

Mvh
Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jun 2011, 23:10 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Captain Slow skrev:
er pisket til at byde ind med en måske ikke velset kommentar her:

hvis DHB ønsker at invitere de helt hidsige biler, som TSS Dart og Francks Camaro, så skal de også sørge for at de har mulighed for at køre deres biler.

superfinalen er umulig at køre for dem, da de ikke har en snebolds chance i helvede for at nedkøle deres motorer på de 10 minutter de får til at stille til start igen,, de kan knapt nå at pakke deres bremsskærm/skærme på den tid.

jeg vil ikke pille ved Gerts flotte sejr, for han kørte sit udstyr 112% hele weekenden, og kørte virkelig nogle super starter på vej gennem superfinalen, men det lyder lidt hult i mine ører at sige at andre har "nosset i det" ihvertilfælde var der ikke nosset i det fra en kørers side til semifinalen


jeg mener bestemt at den superfinale ikke har sin berettigelse på nogen måde.
den skal bare afskaffes!


At Gert går hen og vinder er lige precis hvorfor superfinalen blev indført, som Lasse påpeger så er det her ikke kun nok at have en hurtig bil men også en bil der kan holde til det hele vejen igennem! ligesom held, dygtighed og evnen til at holde hovedet koldt hele vejen til enden.

Reaktionen fra div. tilskuere der overvågede finalen syntes også at bekræfte Superfinalens berettigelse, idet der fuldstændigt blev vendt op og ned på det forventede resultat. at Tss ryger på et "tids krav" er spillets regler, DHB må aldrig ende op med at være alene styret af de hurtigste biler og disse eventuelle nykker, desuden er der noget der hedder miljøkrav og i dette tilfælde et totalt stop for alle motoraktiviteter kl. 1600 sharp! sidste heat blev kørt 1559! do the math...

I Superfinalen har alle et handikap, ellers ville det ikke være fair for nogle af kørerne - og forudsigeligt røvkedeligt at se på for tilskuerne...

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jun 2011, 23:17 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
er klar over kl 16 er cut,,

dertil skal siges at vi ventede ca. 1½ time på at komme igang med finalerne.

men at kørere knapt kan nå at komme retur og pakke den ifølge reglerne og sikkerheden nødvendige bremseskærm/skærme er imo at sætte tingene lige rigeligt på spidsen.

man bør måske overveje at sætte en tidsgrænse,, og ikke gøre det "på slump"

dermed mener jeg at så vil der ikke være nogen misforståelser, og en klar gennemsigtig regel at gå efter for alle,

så må kørere adressere eventuelle kølings problemer så de kan overholde cuttet

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jun 2011, 23:31 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Captain Slow skrev:
er klar over kl 16 er cut,,

dertil skal siges at vi ventede ca. 1½ time på at komme igang med finalerne.

men at kørere knapt kan nå at komme retur og pakke den ifølge reglerne og sikkerheden nødvendige bremseskærm/skærme er imo at sætte tingene lige rigeligt på spidsen.

man bør måske overveje at sætte en tidsgrænse,, og ikke gøre det "på slump"

dermed mener jeg at så vil der ikke være nogen misforståelser, og en klar gennemsigtig regel at gå efter for alle,

så må kørere adressere eventuelle kølings problemer så de kan overholde cuttet


Hvordan det skal gøres fremadrettet må vi internt tage en snak om, men sikkert er det at der vil komme ændringer på dette subjekt til næste år og selfølgelig skal der være tid til at pakke sin bremseskærm.

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team