zetec turbo??
Redaktør: Moderatorer
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Ville ikke ændre indmad på en Zetec hvis man bare har godt styr på benzinen, så er alt op til 1bar muligt på standard hest...
http://ludeatic.com/ebay/TH10069%206.jpg
OBX laver et færdigt manifold til at skrue på
Ellers har jeg vist en laserskået flange liggende hvis man selv vil have lov til at være kreativ.
http://ludeatic.com/ebay/TH10069%206.jpg
OBX laver et færdigt manifold til at skrue på
Ellers har jeg vist en laserskået flange liggende hvis man selv vil have lov til at være kreativ.
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
- Ramgaard88
- Indlæg: 10
- Tilmeldt: 20 mar 2011, 21:57
- Geografisk sted: Smørum
Tak folkens
Jo som rofl skriver, det er ikke et 300 HK projekt jeg er ude i.. Det er montering af turbo og regner i omegnen af 200 HK. Det er en 1.8 silvertop 105 HK..
Så umildbart skulle det ikk kræve det store så længe den får godt med fuel
Er der forresten ikk noget med at 2.0'er køre med underkølede (oliekølede) stempler (oliekølede) og de samme dyser kan monteres i en 1800 da den skulle være forberedt til det??
Nogen der kan give mig klart svar på om dette skulle passe, for i så fald er dette en okay løsning for ikk at smelte stemplerne fuldstændig..
Så umildbart skulle det ikk kræve det store så længe den får godt med fuel
Er der forresten ikk noget med at 2.0'er køre med underkølede (oliekølede) stempler (oliekølede) og de samme dyser kan monteres i en 1800 da den skulle være forberedt til det??
Nogen der kan give mig klart svar på om dette skulle passe, for i så fald er dette en okay løsning for ikk at smelte stemplerne fuldstændig..
- Bartheez
- Nyt Medlem
- Indlæg: 29
- Tilmeldt: 13 jun 2005, 18:45
- Geografisk sted: Vejle
Re: Tak folkens
Ramgaard88 skrev:Jo som rofl skriver, det er ikke et 300 HK projekt jeg er ude i.. Det er montering af turbo og regner i omegnen af 200 HK. Det er en 1.8 silvertop 105 HK..
Så umildbart skulle det ikk kræve det store så længe den får godt med fuel![]()
Er der forresten ikk noget med at 2.0'er køre med underkølede (oliekølede) stempler (oliekølede) og de samme dyser kan monteres i en 1800 da den skulle være forberedt til det??
Nogen der kan give mig klart svar på om dette skulle passe, for i så fald er dette en okay løsning for ikk at smelte stemplerne fuldstændig..
Jo den er god nok
En 1,8 Zetec silvertop er forberedt til undersmøring.
Hvis du vil op omkring de 300 hk vil dog råde dig til at få drejet lidt af stemplerne så dit kompressionsforhold kommer ned på omkring 8,5-9/1.
Og samtidig få fat i en tykkere toppakning i stål. Mener bestemt at Cometic laver en til 1,8'eren. Ellers er en 3 lags ståltoppakning fra en 1,8 liters blacktop fra en Focus/Mondeo
Men er nu stadig ikke helt 100% sikker på om jeg turde køre med standard indmad. 1,8'eren er ikke lige så stærk som 2,0'eren.
Smid en mail på Kasper.norup@gmail.com hvis der er noget jeg kan hjælpe med?
Kasper
- Ramgaard88
- Indlæg: 10
- Tilmeldt: 20 mar 2011, 21:57
- Geografisk sted: Smørum
Update
Indkøbt ny motor der er forberedt til turbo med alt det jeg skulle til og i gang med på den af min egen..
Motor pillet ud og gearkassen er også kommet af, er i gang med at finde ud af hva jeg skal med kobling
Så nu har jeg noget lækkert at starte op på og er godt i gang med at skrue på værkstedet..
Indkøbt ny motor der er forberedt til turbo med alt det jeg skulle til og i gang med på den af min egen..
Motor pillet ud og gearkassen er også kommet af, er i gang med at finde ud af hva jeg skal med kobling
Så nu har jeg noget lækkert at starte op på og er godt i gang med at skrue på værkstedet..
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Ramgaard88 skrev:Update
Indkøbt ny motor der er forberedt til turbo med alt det jeg skulle til og i gang med på den af min egen..
Motor pillet ud og gearkassen er også kommet af, er i gang med at finde ud af hva jeg skal med kobling
Så nu har jeg noget lækkert at starte op på og er godt i gang med at skrue på værkstedet..
HUSK at sørge for olie tryk osv. inden du sætter tændrør i den... det er mange år siden efterhånden at jeg lavede den
Bartheez - du har ikke ret i det du skriver
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
- Ramgaard88
- Indlæg: 10
- Tilmeldt: 20 mar 2011, 21:57
- Geografisk sted: Smørum
-
møffe
- Mester Medlem
- Indlæg: 2507
- Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
- Ramgaard88
- Indlæg: 10
- Tilmeldt: 20 mar 2011, 21:57
- Geografisk sted: Smørum
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Og prime den nye olie pumpe der sidder i også - da den ellers vil rive sig promte og dermed aldrig forblive rigtig god...
motoren på hovedet inden du lægger den i og får montere bundkaret, så en god sjat olie ned i suge røret hvis du ikke lige har mulighed for at skille den ad og så ellers tørne den med en skrue maskine eller lignende... og hvis du ikke kan komme til at tørne den, så godt med olie i og som møf'majn siger så tørn den på starteren til olie lampen slukker uden tændrørende i (for at lave mindst muligt pres på de nye lejer rundt om i motoren)... og hvis den er umedgørlig og ikke vil gøre som den bliver bedt om så kan du give den et LILLE overtryk i olie påfyldningsdækslet med en trykluftpistol for at presse olie op i oliepumpen til den har fået nok til selv at suge for eftertiden...
motoren på hovedet inden du lægger den i og får montere bundkaret, så en god sjat olie ned i suge røret hvis du ikke lige har mulighed for at skille den ad og så ellers tørne den med en skrue maskine eller lignende... og hvis du ikke kan komme til at tørne den, så godt med olie i og som møf'majn siger så tørn den på starteren til olie lampen slukker uden tændrørende i (for at lave mindst muligt pres på de nye lejer rundt om i motoren)... og hvis den er umedgørlig og ikke vil gøre som den bliver bedt om så kan du give den et LILLE overtryk i olie påfyldningsdækslet med en trykluftpistol for at presse olie op i oliepumpen til den har fået nok til selv at suge for eftertiden...
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk