Ramgaard88 skrev:
Jo som rofl skriver, det er ikke et 300 HK projekt jeg er ude i.. Det er montering af turbo og regner i omegnen af 200 HK. Det er en 1.8 silvertop 105 HK..
Så umildbart skulle det ikk kræve det store så længe den får godt med fuel
Er der forresten ikk noget med at 2.0'er køre med underkølede (oliekølede) stempler (oliekølede) og de samme dyser kan monteres i en 1800 da den skulle være forberedt til det??
Nogen der kan give mig klart svar på om dette skulle passe, for i så fald er dette en okay løsning for ikk at smelte stemplerne fuldstændig..

Jo den er god nok

...
En 1,8 Zetec silvertop er forberedt til undersmøring.
Hvis du vil op omkring de 300 hk vil dog råde dig til at få drejet lidt af stemplerne så dit kompressionsforhold kommer ned på omkring 8,5-9/1.
Og samtidig få fat i en tykkere toppakning i stål. Mener bestemt at Cometic laver en til 1,8'eren. Ellers er en 3 lags ståltoppakning fra en 1,8 liters blacktop fra en Focus/Mondeo
Men er nu stadig ikke helt 100% sikker på om jeg turde køre med standard indmad. 1,8'eren er ikke lige så stærk som 2,0'eren.
Smid en mail på
Kasper.norup@gmail.com hvis der er noget jeg kan hjælpe med?

...
Kasper