zetec turbo??
Redaktør: Moderatorer
- Ramgaard88
- Indlæg: 10
- Tilmeldt: 20 mar 2011, 21:57
- Geografisk sted: Smørum
zetec turbo??
Hej folkens..
Blev henvist hertil fra bilgalleri da dette skulle være en smule mere seriøst mht svar på de posts man nu lavede.
Men spørgsmålet er: Er der nogen der har erfaring med at bygge turbo på en zetec e (silvertop). Hvordan holder det, hva skal der til osv.
Håber der sidder en klog sjæl med viden så jeg kan komme igang med projekt..
Hillsen Martin
Blev henvist hertil fra bilgalleri da dette skulle være en smule mere seriøst mht svar på de posts man nu lavede.
Men spørgsmålet er: Er der nogen der har erfaring med at bygge turbo på en zetec e (silvertop). Hvordan holder det, hva skal der til osv.
Håber der sidder en klog sjæl med viden så jeg kan komme igang med projekt..
Hillsen Martin
- JerrilD
- Mester Medlem
- Indlæg: 1354
- Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
- Geografisk sted: Fredericia C
- BANDIT
- Mester Medlem
- Indlæg: 784
- Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
- Geografisk sted: Sønderjylland
..
Silvertop jerrild, ikke cvh
Nu er jeg ikke proffessor i silvertoppen, så ret mig endelig hvis jeg vrøvler.
Men tar vi udgangspunkt i en 2.0 skulle den kunne klare omkring 250 hk på std indmad, men mange anbefaler at skifte til arp bolte i plejlstængerne, og en tykkere toppakning.
Std stængerne har krydspinden presset i og er en af de svage punkter i en zetec. (egen erfaring med en krydspind i cylindervæggen)
Skal du over de 250 hk vil jeg anbefale dig andre plejlstænger og derved også stempler. Mange mener at en zetec kan lave 300 hk på std indmad (blacktoppen) vovet mener jeg. Olie temp skal man have styr på fra starten af.
Men hvad sigter på efter effektmæssigt
Nu er jeg ikke proffessor i silvertoppen, så ret mig endelig hvis jeg vrøvler.
Men tar vi udgangspunkt i en 2.0 skulle den kunne klare omkring 250 hk på std indmad, men mange anbefaler at skifte til arp bolte i plejlstængerne, og en tykkere toppakning.
Std stængerne har krydspinden presset i og er en af de svage punkter i en zetec. (egen erfaring med en krydspind i cylindervæggen)
Skal du over de 250 hk vil jeg anbefale dig andre plejlstænger og derved også stempler. Mange mener at en zetec kan lave 300 hk på std indmad (blacktoppen) vovet mener jeg. Olie temp skal man have styr på fra starten af.
Men hvad sigter på efter effektmæssigt
A3 -99 1.8T Quattro
S3 Optimeret
S3 Optimeret
-
rofl
- Nyt Medlem
- Indlæg: 42
- Tilmeldt: 17 feb 2004, 14:56
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
-
Zorak
- Senior Medlem
- Indlæg: 406
- Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
- Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
Der noget med at et manifold fra en RS turbo passer på udst. siden hvis de 4 øverste bolte bliver boret om.. Nok noget billigere at få fingre i end et rustfrit manifold.. Men ellers har jeg også læst at Zetec motorne skulle være temmelig gode til tryk..
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd..
Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
-
møffe
- Mester Medlem
- Indlæg: 2507
- Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
- Geografisk sted: i midten af midtjylland