zetec turbo??

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Ramgaard88
Indlæg: 10
Tilmeldt: 20 mar 2011, 21:57
Geografisk sted: Smørum

zetec turbo??

#1 Indlæg af Ramgaard88 »

Hej folkens..

Blev henvist hertil fra bilgalleri da dette skulle være en smule mere seriøst mht svar på de posts man nu lavede.

Men spørgsmålet er: Er der nogen der har erfaring med at bygge turbo på en zetec e (silvertop). Hvordan holder det, hva skal der til osv.

Håber der sidder en klog sjæl med viden så jeg kan komme igang med projekt..

Hillsen Martin
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

#2 Indlæg af JerrilD »

SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

..

#3 Indlæg af BANDIT »

Silvertop jerrild, ikke cvh :lusket:




Nu er jeg ikke proffessor i silvertoppen, så ret mig endelig hvis jeg vrøvler.

Men tar vi udgangspunkt i en 2.0 skulle den kunne klare omkring 250 hk på std indmad, men mange anbefaler at skifte til arp bolte i plejlstængerne, og en tykkere toppakning.

Std stængerne har krydspinden presset i og er en af de svage punkter i en zetec. (egen erfaring med en krydspind i cylindervæggen) :?

Skal du over de 250 hk vil jeg anbefale dig andre plejlstænger og derved også stempler. Mange mener at en zetec kan lave 300 hk på std indmad (blacktoppen) vovet mener jeg. Olie temp skal man have styr på fra starten af.

Men hvad sigter på efter effektmæssigt :coffee:
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

#4 Indlæg af JerrilD »

ARGH fuck... den havde jeg sku overset :oops:
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
rofl
Nyt Medlem
Indlæg: 42
Tilmeldt: 17 feb 2004, 14:56
Geografisk sted: København
Kontakt:

#5 Indlæg af rofl »

Tror I skyder over målet her - mon ikke det kun er montering af turbo med blot 0,25-0,5 bars ladetryk han taler om og her er der jo ikke de helt store krav - men det er bare et gæt fra min side.
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

..

#6 Indlæg af BANDIT »

Det kan sku godt være, men det er jo POWER forum :grin:
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#7 Indlæg af lqs »

andre bolte i stængerne er der vel ingen grund til, hvis ikke der skal flere omdrejninger til...
MVH søren
Zorak
Senior Medlem
Indlæg: 406
Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

#8 Indlæg af Zorak »

Der noget med at et manifold fra en RS turbo passer på udst. siden hvis de 4 øverste bolte bliver boret om.. Nok noget billigere at få fingre i end et rustfrit manifold.. Men ellers har jeg også læst at Zetec motorne skulle være temmelig gode til tryk..
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#9 Indlæg af møffe »

zetecinside.com eller co.uk mener jeg der kan findes det hele på.

en manifold koster ikke alverden til en zetec.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#10 Indlæg af møffe »

THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Besvar