Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 21:40

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 26 mar 2010, 08:30 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
beeza skrev:
Dyserne er 380ml, pumpe std. tryk std. Kompressoren er en Rotrex c.30-94.

Hvis det er problem med brændstofforsyningen, ville det så ikke afsløres på wideband uret?

I mit lille regnestykke ville jeg gætte med ca. 50% effetkforøgelse ved 0,5-0,6bar som den kører nu. Den burde lave 193hk std. og så minus tab osv. så jeg mener ikke det er meget ved siden af med ca. 250hk. Det er egentlig heller ikke vigtigt om tallet er 220 eller 280, det skal bare spille!


det er jo lige om din standart regulator kan klare at køre med overtryk.

dyser er jo store nok, er det bosth dyser ? nr på dyser ? har hørt om mange der er blevet taget ved røven hos diverse leverandører.

den standart e30 udstødning kan jo godt være en prop i systemet.

du skriver 193hk så er det jo ikke en 325 men en 328 motor og de har vanos, det har rene ikke styr på,

jeg kender et par stykker hvis bil han har rodet med, og det blev aldrig godt.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 mar 2010, 09:03 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
Indlæg: 234
Geografisk sted: Brædstrup
m power skrev:

det er jo lige om din standart regulator kan klare at køre med overtryk.

dyser er jo store nok, er det bosth dyser ? nr på dyser ? har hørt om mange der er blevet taget ved røven hos diverse leverandører.

den standart e30 udstødning kan jo godt være en prop i systemet.

du skriver 193hk så er det jo ikke en 325 men en 328 motor og de har vanos, det har rene ikke styr på,

jeg kender et par stykker hvis bil han har rodet med, og det blev aldrig godt.


Jeg kørte med std. regulator på min uden problemer, og har lavet det samme på en mere der kører med tryk hvor det heller ikke har givet problemer.

Det med dyserne har jeg også oplevet et par gange, ved bla. daubjerg at numrene ikke passer med hvad de lover på siden. Men hvis han skriver den går så fed som den gør burde det jo ikke være det.

Tror også problemet ligger i indkøringen og i udstødningen. Der er altså bare slet ikke flow nok i sådan et std. 2x1,75" system.
Hvis der er stor modtryk i udstødningen kan den jo ikke komme af med varmen.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 mar 2010, 09:05 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Indlæg: 450
Geografisk sted: Sønderjylland
Har du prøvet at have tændrørene ude?, kan være det kun er en en cylinder der banker

_________________
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 mar 2010, 17:40 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 20 nov 2009, 19:02
Indlæg: 27
De fleste af delene er købt hos R-tech som forhandlede delene. Dysernes størrelse skulle være god nok. Jeg mener de helt præcist skulle være 378ml, da de er opgivet i et US-mål som skulle oversættes til noget jeg forstod. Men alt i alt skulle de være rigtige. De er helt sikkert betydeligt større end de org.

Motoren er en M50b25 dvs uden vanos og det har jeg været omkring med Rene, så kompressionsforhold skulle være 8,8:1 i rigtige tal.

Jeg vil prøve at hive tændstifterne ud af den i weekenden og kigge om man skulle blive klogere af det...

Som jeg har forstået det så skulle den originale pumpe kunne følge med, hvis den er i god stand. Men igen burde det vise sig på blandingen hvis den ikke kunne levere tryk og mængde.. Hvis jeg eks. hæver den i benztryk skal den efterfølgende mappes om på hele skalaen da den derved vil få for meget. Men omvendt nok ikke løsningen da jeg stadig bare kan føde mere på den i det problematiske område. Dog kan det næppe være løsningen da den allerede nu får alt rigeligt med mad. Så foreløbig må stifterne ud og kigges på. Er det en enkelt der halter er problemet jo noget andet...

_________________
- Per

E30 M50 under press


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 apr 2010, 10:35 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 20 nov 2009, 19:02
Indlæg: 27
Jeg har skiftet alle tændrør og den ene spole og bilen kører som før og har samme tændingsbanken. Forsøger stadig at få fat i Rene, men tar meget gerne imod hjælp herfra!!

_________________
- Per

E30 M50 under press


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 apr 2010, 18:15 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Så vidt jeg ved er Rene på ferie ugen ud...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 apr 2010, 21:01 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
nu er vi ikke ovre i noget med blandingen alligevel vel?
ved du at måleudstyrret viser rigtigt? har i testet det op mod noget andet?
hvis ikke så prøv lige det.
hvor sidder sonden? er der mere end en (mulighed)? måler den et gennemsnit af alle 6cyl?
undrer mig over at i skifter en spole, særligt hvis tændrør var ens.
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 apr 2010, 21:24 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Indlæg: 450
Geografisk sted: Sønderjylland
Billede
Kunne det ikke godt se ud som den ene cylinder kører noget federe end de andre?

_________________
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 apr 2010, 05:19 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 20 nov 2009, 19:02
Indlæg: 27
Min mistanker er/var at den ene dyse er defekt og derfor "splatter"/soder ved almindelig drift. Når der så kræves noget af den så er den måske for sløj til den anden side og giver for lidt. Men tændrøret er mest sodet, da den kører mest med dellast. Grunden til at jeg skiftede den ene spole var, at en bekendt havde tændingsbanken på en motor magen til, dog kun sug og det forsvandt med en frisk spole. Desuden havde jeg spolerne liggende. Er efterhånden lidt træt af at putte penge i den gamle bil, særligt når den stadig ikke virker :damn:

Men det er tydeligt at noget er galt på den ene cylinder, jeg kan ikke få det til at forsvinde med mere brændstof eller mindre fortænding, så jeg tænker det må være mekanisk.

Problemet har faktisk været der hele tiden og muligvis også derfor Rene ikke kunne nå længere med indkøringen uden den bankede for ham...

_________________
- Per

E30 M50 under press


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 apr 2010, 07:14 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 aug 2008, 19:43
Indlæg: 517
Geografisk sted: KBH
Kan det tænkes knasten er spist/slidt på den cyllinder??
Bare et vildt gæt.
Hvis ikke.Har du prøvet og rykke rundt på dyser for og se om den så soder mindre på den cyllinder
Hilsen Martin

_________________
Corolla Gti Turbo


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team