Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 13 dec 2024, 14:41

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 09 mar 2010, 19:13 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 04 mar 2006, 14:07
Indlæg: 17
Geografisk sted: Østjylland - Grenå
Hej Gutter

Jeg har nogle Mickey Thompson bagdæk som er DOT mærkede. Dækkene hedder P325/50R15 ET Street Radial.

Er der nogen af Jer der ved om det er et wrinklewall dæk eller ej?

Grunden til jeg spørger er om jeg kan bruge dækkene i Outlaw klassen hvor wrinklewall dæk højst må være 10.5 tomme på slidbanen.

Ifølge MickeyThompsonOnline, så har P325/50R15 en slidbane bredde på 11.6. Hvis jeg måler, synes jeg dog de er mindre end 10.5.

_________________
1995 MK4 Supra GT47-88


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 mar 2010, 15:51 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 06 jul 2003, 13:13
Indlæg: 255
Geografisk sted: København
Det er de ikke.. Som det fremgår af navnet er det Radial dæk, som ikke rynker :tooth:

Hvis du VIL have wrinkle-wall dæk skal du op i ET DRAG eller ET STREET...

Og de bider altså bedre!

_________________
-- If it has wheels, I can race it --


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 mar 2010, 18:55 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
ang. bredden er det intet problem at måle dem til både mere og mindre end 10.5" (10,5x25,4mm) så længe der ikke er nogen der tager stilling til det faktum... er det vel ikke noget at tage så alvorligt!
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 mar 2010, 19:09 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 04 mar 2006, 14:07
Indlæg: 17
Geografisk sted: Østjylland - Grenå
Hej

Tak for svarene, så fandt jeg ud af hvad radial betyder :-) Har vist imellemtiden besluttet at købe et ekstra sæt fælge med ET DRAG på.

_________________
1995 MK4 Supra GT47-88


Senest rettet af snupa 19 mar 2010, 21:03, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 mar 2010, 19:49 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
mange 15" fælge kan godt volde lidt problemer på et mk 4 bagtøj.
hvor er du vil køre med bilen? forventninger mht. tider mm?
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 mar 2010, 08:26 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 04 mar 2006, 14:07
Indlæg: 17
Geografisk sted: Østjylland - Grenå
Der sidder et conversion kit på den så man kan få 15 tommer fælge på.

Jeg regner med at køre NDCD og DHB. Jeg er ny i sporten, men kunne jeg være heldig at få den under 10 sekunder i år så er jeg glad. Jeg har kun prøvet bilen én dag på bane og der kørte jeg 11.5 sek.

_________________
1995 MK4 Supra GT47-88


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 mar 2010, 11:11 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Indlæg: 450
Geografisk sted: Sønderjylland
Dengang reglerne kom ud spurgte jeg ind til reglerne om dæk, godt nok i streetklassen, men der måtte ET street radial ikke bruges fordi de var med wrinklewall :)

_________________
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 mar 2010, 22:38 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
@ snupa.

Hvis du har kørt 11,5, så tror jeg du satser voldsomt højt med at tro at du kan køre under 10.

Kan du ikke skrive lidt om din bil her, hvilken effekt og er bilen lettet osv.

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 mar 2010, 09:19 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
snupa skrev:
Hej Gutter

Jeg har nogle Mickey Thompson bagdæk som er DOT mærkede. Dækkene hedder P325/50R15 ET Street Radial.

Er der nogen af Jer der ved om det er et wrinklewall dæk eller ej?

Grunden til jeg spørger er om jeg kan bruge dækkene i Outlaw klassen hvor wrinklewall dæk højst må være 10.5 tomme på slidbanen.

Ifølge MickeyThompsonOnline, så har P325/50R15 en slidbane bredde på 11.6. Hvis jeg måler, synes jeg dog de er mindre end 10.5.


Prøv evt at finde tråden med DHB reglementet og stil dit spørgsmål der. Måske det er nemmere at få svar der.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 mar 2010, 12:49 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 04 mar 2006, 14:07
Indlæg: 17
Geografisk sted: Østjylland - Grenå
Rolig nu, jeg var såmænd inde i DHB, regler og sikkerhed, men kom til at trykke new topic istedet post reply. Det kan jo svipse.

Yugo Turbo, det kan godt ske det er for ambitiøst, det må året vise. Men, det er jo godt at have et mål og et successkriterie.

Jeg købte bilen af horsepowerfreaks i 2008 men har ikke rigtig haft tid til at bruge den før nu. På youtube er der nogle videoer af den: http://www.youtube.com/results?search_q ... type=&aq=f

_________________
1995 MK4 Supra GT47-88


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 60 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team