Wrinklewall dæk eller ej

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
snupa
Nyt Medlem
Indlæg: 17
Tilmeldt: 04 mar 2006, 14:07
Geografisk sted: Østjylland - Grenå
Kontakt:

Wrinklewall dæk eller ej

#1 Indlæg af snupa »

Hej Gutter

Jeg har nogle Mickey Thompson bagdæk som er DOT mærkede. Dækkene hedder P325/50R15 ET Street Radial.

Er der nogen af Jer der ved om det er et wrinklewall dæk eller ej?

Grunden til jeg spørger er om jeg kan bruge dækkene i Outlaw klassen hvor wrinklewall dæk højst må være 10.5 tomme på slidbanen.

Ifølge MickeyThompsonOnline, så har P325/50R15 en slidbane bredde på 11.6. Hvis jeg måler, synes jeg dog de er mindre end 10.5.
1995 MK4 Supra GT47-88
Kim Frederiksen
Senior Medlem
Indlæg: 255
Tilmeldt: 06 jul 2003, 14:13
Geografisk sted: København

#2 Indlæg af Kim Frederiksen »

Det er de ikke.. Som det fremgår af navnet er det Radial dæk, som ikke rynker :tooth:

Hvis du VIL have wrinkle-wall dæk skal du op i ET DRAG eller ET STREET...

Og de bider altså bedre!
-- If it has wheels, I can race it --
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#3 Indlæg af lqs »

ang. bredden er det intet problem at måle dem til både mere og mindre end 10.5" (10,5x25,4mm) så længe der ikke er nogen der tager stilling til det faktum... er det vel ikke noget at tage så alvorligt!
MVH søren
snupa
Nyt Medlem
Indlæg: 17
Tilmeldt: 04 mar 2006, 14:07
Geografisk sted: Østjylland - Grenå
Kontakt:

#4 Indlæg af snupa »

Hej

Tak for svarene, så fandt jeg ud af hvad radial betyder :-) Har vist imellemtiden besluttet at købe et ekstra sæt fælge med ET DRAG på.
Senest rettet af snupa 19 mar 2010, 21:03, rettet i alt 1 gang.
1995 MK4 Supra GT47-88
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#5 Indlæg af lqs »

mange 15" fælge kan godt volde lidt problemer på et mk 4 bagtøj.
hvor er du vil køre med bilen? forventninger mht. tider mm?
MVH søren
snupa
Nyt Medlem
Indlæg: 17
Tilmeldt: 04 mar 2006, 14:07
Geografisk sted: Østjylland - Grenå
Kontakt:

#6 Indlæg af snupa »

Der sidder et conversion kit på den så man kan få 15 tommer fælge på.

Jeg regner med at køre NDCD og DHB. Jeg er ny i sporten, men kunne jeg være heldig at få den under 10 sekunder i år så er jeg glad. Jeg har kun prøvet bilen én dag på bane og der kørte jeg 11.5 sek.
1995 MK4 Supra GT47-88
Jesper H
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Geografisk sted: Sønderjylland

#7 Indlæg af Jesper H »

Dengang reglerne kom ud spurgte jeg ind til reglerne om dæk, godt nok i streetklassen, men der måtte ET street radial ikke bruges fordi de var med wrinklewall :)
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#8 Indlæg af Yugo Turbo »

@ snupa.

Hvis du har kørt 11,5, så tror jeg du satser voldsomt højt med at tro at du kan køre under 10.

Kan du ikke skrive lidt om din bil her, hvilken effekt og er bilen lettet osv.
Brap brap brap...
Billede
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: Wrinklewall dæk eller ej

#9 Indlæg af HenrikGM »

snupa skrev:Hej Gutter

Jeg har nogle Mickey Thompson bagdæk som er DOT mærkede. Dækkene hedder P325/50R15 ET Street Radial.

Er der nogen af Jer der ved om det er et wrinklewall dæk eller ej?

Grunden til jeg spørger er om jeg kan bruge dækkene i Outlaw klassen hvor wrinklewall dæk højst må være 10.5 tomme på slidbanen.

Ifølge MickeyThompsonOnline, så har P325/50R15 en slidbane bredde på 11.6. Hvis jeg måler, synes jeg dog de er mindre end 10.5.
Prøv evt at finde tråden med DHB reglementet og stil dit spørgsmål der. Måske det er nemmere at få svar der.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
snupa
Nyt Medlem
Indlæg: 17
Tilmeldt: 04 mar 2006, 14:07
Geografisk sted: Østjylland - Grenå
Kontakt:

#10 Indlæg af snupa »

Rolig nu, jeg var såmænd inde i DHB, regler og sikkerhed, men kom til at trykke new topic istedet post reply. Det kan jo svipse.

Yugo Turbo, det kan godt ske det er for ambitiøst, det må året vise. Men, det er jo godt at have et mål og et successkriterie.

Jeg købte bilen af horsepowerfreaks i 2008 men har ikke rigtig haft tid til at bruge den før nu. På youtube er der nogle videoer af den: http://www.youtube.com/results?search_q ... type=&aq=f
1995 MK4 Supra GT47-88
Besvar