Har haft mange turbo biler og jo nyere de er jo mere magert kører de.
Det er nemmere at læse om det herinde, så slipper jeg for at oversætte
http://honeywellbooster.com/
Redaktør: Moderatorer

Prøv lige at læse brugerens indlæg igen ...hvad er det der bedes svar på. Ikke turbomotor anno 1980 vs turbomoter anno 2009 - motorens (BSFC) udvikling gennem årtier (det kan læses i historiebøgerne). Din artikel giver dig ikke svaret. Spørgsmålet går på hvorfor lige netop en turbo/turbomotor giver mindre forurening.Daugbjerg skrev:Jeg skriver ikke noget om NA??
??????????Daugbjerg skrev:Mere luft i forhold til brændstof er godt for miljøet.
Og det er jo det en turbo laver.
Næ, turboen i selv sig har ik æren alene. Men den er med til at forhøje temperaturen.JakobM skrev:Godt så, vi er i hvertfald enige om at det ikke er blandingen - tværtimod mere saft i blandingsforholdet (alt andet lige, og hvis ikke alt andet lige så er det ikke turboen der har æren)
Jeg mener ved dellast. Du skal træde speederen mindre ned for at accelere med samme fart, som med en NA'er. Så må du jo bruge mindre brændstof.JakobM skrev:Der syntes jeg så du modsiger det vi så er enige om!?!klyfax skrev:Du har mere moment i en turbo motor med lille turbo, for samme mængde brændstof.i hvilken sammenligning med NA mener du samme mængde brændstof??