DLI vs. alm fordeler - 4AGE

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Martez
Junior Medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 21 jan 2008, 16:57
Geografisk sted: Vestsjælland

DLI vs. alm fordeler - 4AGE

#1 Indlæg af Martez »

Hvad er at foretrække?

Kører med DLI tænding på min 4agte med T3T4 turbo, 730 ml dyser, 145 hk agze stempler og stænger, Megasquirt, underspul af stempler og hele pivtøjet.

Dog har jeg fået en sølle måling på 222 hk ved 5200 rpm og 300 nm ved 5600 rpm, hvor mange andre med stortset samme opsætning laver langt over 300 hk?

Min kører endda 1.1 bar?

Kan det være pga tænding eller hvordan?
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#2 Indlæg af Captain Slow »

kørte også del,

lavede 225 ved 0,9 på en T3T4Top (det er OGSÅ for lidt) men tror min manifold var delvist skyld i det, samt min boks som næppe virkede som en MS bør virke,,
I love everything thats fast enough to do something stupid with
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#3 Indlæg af lqs »

prøv lige at kig på den måling igen... momentet kommer senere end hestene??
prøv at tage en afr måling. den fortæller både om blandingen, og mellem linierne om tændingsudsættere.
skan evt måling ind her. hvem og hvor lavede det rul?
MVH søren
Martez
Junior Medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 21 jan 2008, 16:57
Geografisk sted: Vestsjælland

#4 Indlæg af Martez »

Det er også en hjemmelavet manifold som sidder på min, der er utrolig langt fra cyl 1 og til turbo i forhold til hvor langt cyl 4 har.

Den blev rullet uden at blive tævet på begrænseren, da jeg ikke have korrekt rpm-signal, så feltet blev ikke kalibreret ordenligt (håber jeg).

KB Autoteknik i Kvanløse, vestsjælland. Han sagde vi måtte prøve igen når jeg fik den bærbare hooket på MS som han kunne få det rigtige rpm signal.
Martez
Junior Medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 21 jan 2008, 16:57
Geografisk sted: Vestsjælland

#5 Indlæg af Martez »

Bilen har før lavet både 300 og 330 hk, så håber da det er fordi at MS ikke er mappet ordenligt. Den trækker nu fint nok, og kan følge med 300 hk biler og tilmed køre fra mange af dem, så håber der gemmer sig nogen HK et sted.
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#6 Indlæg af Captain Slow »

der ligger jo mange hk i afr og tænding,
der skal ikke mange fejl til før du har tabt 100 potentielle hk.

ms er notorisk kendt for rpm spikes, har du en log ?
I love everything thats fast enough to do something stupid with
Martez
Junior Medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 21 jan 2008, 16:57
Geografisk sted: Vestsjælland

#7 Indlæg af Martez »

Er slet ikke inde i den forpulede boks og hvad den kan og ikke kan endnu, men jeg ved at den er roden til alt ondt! Eller ..

Nej, har ikke en log. Har ikke forstand til alt det der endnu.
Martez
Junior Medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 21 jan 2008, 16:57
Geografisk sted: Vestsjælland

#8 Indlæg af Martez »

Så er der billede af rulleattesten:

Billede
-ae86-
Junior Medlem
Indlæg: 81
Tilmeldt: 17 feb 2007, 12:50
Kontakt:

#9 Indlæg af -ae86- »

Min er rullet til 255hk og 300nm med 365ml dyser og MSD tænding, (Wasted Spark, 2 spoler, DLi multiplex tændingsmodul) hjemmelavet manifold 3" udstødning og 0,7 bars ladetryk. Kører med Megasquirt'nSpark 1. v24 og tænder ca. 47 grader før top, hvis jeg ellers har fået det kalibret rigtigt mod hinanden.
Vedhæftede filer
Har ikke lige den hvor den viser 255, har kun denne på computeren.
Har ikke lige den hvor den viser 255, har kun denne på computeren.
nikotin corolla 1600t.JPG (153.58 KiB) Vist 5231 gange
- ae 86 4agte -
- MSnS -
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#10 Indlæg af K-FINN »

-ae86- skrev:Min er rullet til 255hk og 300nm med 365ml dyser og MSD tænding, (Wasted Spark, 2 spoler, DLi multiplex tændingsmodul) hjemmelavet manifold 3" udstødning og 0,7 bars ladetryk. Kører med Megasquirt'nSpark 1. v24 og tænder ca. 47 grader før top, hvis jeg ellers har fået det kalibret rigtigt mod hinanden.


Hvor er det du tænder 47 grader før top.
Selv på en sugemotor er det MEGET.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Besvar