Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 15:15

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 13 okt 2009, 14:25 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2008, 16:57
Indlæg: 56
Geografisk sted: Vestsjælland
Hvad er at foretrække?

Kører med DLI tænding på min 4agte med T3T4 turbo, 730 ml dyser, 145 hk agze stempler og stænger, Megasquirt, underspul af stempler og hele pivtøjet.

Dog har jeg fået en sølle måling på 222 hk ved 5200 rpm og 300 nm ved 5600 rpm, hvor mange andre med stortset samme opsætning laver langt over 300 hk?

Min kører endda 1.1 bar?

Kan det være pga tænding eller hvordan?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 okt 2009, 14:31 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
kørte også del,

lavede 225 ved 0,9 på en T3T4Top (det er OGSÅ for lidt) men tror min manifold var delvist skyld i det, samt min boks som næppe virkede som en MS bør virke,,

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 okt 2009, 14:36 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
prøv lige at kig på den måling igen... momentet kommer senere end hestene??
prøv at tage en afr måling. den fortæller både om blandingen, og mellem linierne om tændingsudsættere.
skan evt måling ind her. hvem og hvor lavede det rul?
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 okt 2009, 15:50 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2008, 16:57
Indlæg: 56
Geografisk sted: Vestsjælland
Det er også en hjemmelavet manifold som sidder på min, der er utrolig langt fra cyl 1 og til turbo i forhold til hvor langt cyl 4 har.

Den blev rullet uden at blive tævet på begrænseren, da jeg ikke have korrekt rpm-signal, så feltet blev ikke kalibreret ordenligt (håber jeg).

KB Autoteknik i Kvanløse, vestsjælland. Han sagde vi måtte prøve igen når jeg fik den bærbare hooket på MS som han kunne få det rigtige rpm signal.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 okt 2009, 15:52 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2008, 16:57
Indlæg: 56
Geografisk sted: Vestsjælland
Bilen har før lavet både 300 og 330 hk, så håber da det er fordi at MS ikke er mappet ordenligt. Den trækker nu fint nok, og kan følge med 300 hk biler og tilmed køre fra mange af dem, så håber der gemmer sig nogen HK et sted.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 okt 2009, 16:11 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
der ligger jo mange hk i afr og tænding,
der skal ikke mange fejl til før du har tabt 100 potentielle hk.

ms er notorisk kendt for rpm spikes, har du en log ?

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 okt 2009, 16:19 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2008, 16:57
Indlæg: 56
Geografisk sted: Vestsjælland
Er slet ikke inde i den forpulede boks og hvad den kan og ikke kan endnu, men jeg ved at den er roden til alt ondt! Eller ..

Nej, har ikke en log. Har ikke forstand til alt det der endnu.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 okt 2009, 20:07 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2008, 16:57
Indlæg: 56
Geografisk sted: Vestsjælland
Så er der billede af rulleattesten:

Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 okt 2009, 19:53 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 17 feb 2007, 12:50
Indlæg: 81
Min er rullet til 255hk og 300nm med 365ml dyser og MSD tænding, (Wasted Spark, 2 spoler, DLi multiplex tændingsmodul) hjemmelavet manifold 3" udstødning og 0,7 bars ladetryk. Kører med Megasquirt'nSpark 1. v24 og tænder ca. 47 grader før top, hvis jeg ellers har fået det kalibret rigtigt mod hinanden.


Vedhæftede filer:
Filkommentar: Har ikke lige den hvor den viser 255, har kun denne på computeren.
nikotin corolla 1600t.JPG
nikotin corolla 1600t.JPG [ 153.58 KiB | Vist 4344 gange ]

_________________
- ae 86 4agte -
- MSnS -
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 okt 2009, 20:29 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
-ae86- skrev:
Min er rullet til 255hk og 300nm med 365ml dyser og MSD tænding, (Wasted Spark, 2 spoler, DLi multiplex tændingsmodul) hjemmelavet manifold 3" udstødning og 0,7 bars ladetryk. Kører med Megasquirt'nSpark 1. v24 og tænder ca. 47 grader før top, hvis jeg ellers har fået det kalibret rigtigt mod hinanden.


Hvor er det du tænder 47 grader før top.
Selv på en sugemotor er det MEGET.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 50 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team