Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 13 dec 2024, 11:35

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Meget kan man sige om jeres foragt for plasticscootere, men 18,28hk på 80cc, der er konstant tilstede pga variomatic'en fremfor gearet, lyt lige til den her maskine hvor den spiller;
http://www.scootergalleri.dk/html/vid_v ... eoID=66851

Og så er der lige en kammerats;
http://www.scootergalleri.dk/html/vid_v ... eoID=34433

Den står dog stille pt, er igang med motorombygning.
Sidst vi havde fat i motoren på den blev der lagt en krumtap i fra en anden type motor, sat innerrotor tænding på (svinghjulet inden i spolen, fremfor udover = meget lille svinghjul), og så fræst ny kickstarterkrans for at få det til at spille.

Den mangler noget finjustering, men ellers går den som skidt fra en spæd kalv!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Brian BK skrev:
Tror også jeg skal ha makket lidt Yamaha til vinter
Er der nogle der evt. har lidt info om de alufælge der sidder på den ene.
Jeg købte dem på stumpemarked for 15 år siden, ham der solgte dem vidste ikke hvad det var til, men jeg kunne se at der var yamaha logo på dem og at de orginale spedometerdrev og bremser passede på, så det kunne ikke gå helt galt til 400 kr. :tooth:
Jeg fandt så ud af det var 18" der jeg stod og prøvede på at krænge et 17" dæk på fra en standard fælg :damn:

mvh brian

det ligner rd50 fælge fra 1979-80

http://images.google.dk/imgres?imgurl=h ... jAe-8OWvDA

mvh Luske

Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: Thisted
Luske: Du har fuldstændig ret, såblev jeg så meget klogere... takker

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gun City
klyfax skrev:
grydesvamp skrev:
Hvor mange har egentelig gemt deres gamle knallert,? før plastic-scooter-wannabe-knallert era'en begyndte.. ?

Har ikke gemt, men fik tilbudt en MEGET billige DM50, så sådan har jeg...

En Suzuki Samurai... Det er nok den værste knallert, som nogensinde er produceret :lol:
Hvis man var heldig, kunne man få den op på 50 km/t, og så var den ved at falde fra hinanden... 2 trins gearkasse, som bare ikke var glad for nedgearinger, og de mest sølle bremser :?
Den fik jeg sgu solgt hurtigt igen.
Tror næsten jeg har været hele spektret rundt. Suzuki DM50, Honda Dax m. CD50 motor, 2xKreidler Florett 3g, Puch Daytona 6g, 2xKreidler RS 5g, Yamaha 4g, Puch Maxi m. pedaler, Suzuki K50, Honda Amigo, og så et par stykker, jeg ikke kan huske modelnavnene. Men jeg har sgu aldrig haft en scooter. Turene til Protuna, og sidenhen Motorline, var større end juleaften 8) Det var sgu en fed tid!

Men så vidt jeg ved, så solgte Motorline da "kun" op til 89 ccm cylinder/stempel til Dax/CD50!? Man kunne også købe en "skrappere" knastaksel... Men Løftet var for højt, hvis man samtidig ville køre med 72 ccm topstykke, og større ventiler... Så ville ventilerne kollidere :cry:

Jeg købte faktisk et par Kreidlere for nogle år siden, som det var meningen jeg ville samle. Men det var ligesom ikke helt det samme. Nogle gange er nostalgien bare bedre end virkeligheden. Har det på samme måde med Commodore 64, Amiga 500, NES og SNES. Hold kæft jeg brugte mange timer foran tv-skærmen som barn, og det er da stadig sjovt, at tage dem frem en gang imellem :D
Men dertil, og så begynde at køre knallert igen...

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Holstebro
Lindahl skrev:
.... Honda Amigo ......

Tror faktisk stadigt lillebror han hans eksempla til at stå et eller andet sted i rodet. Spøjst køretøj, Maxi Puch look med "forkert" motorlyd! :)

Kom i tanke om en anden model han havde en gang. Det ultimative køretøj hvis man var rigtig wannabe rock'er sej: en Fantic Chopper

Billede

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Holstebro
Westmus skrev:
... en Fantic Chopper ....

..og for dem der stadigt var for unge til noget uden rugbrødsmotor, fandtes det vist næsten ikke sejere! :D

Billede

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Westmus skrev:
Lindahl skrev:
.... Honda Amigo ......

Tror faktisk stadigt lillebror han hans eksempla til at stå et eller andet sted i rodet. Spøjst køretøj, Maxi Puch look med "forkert" motorlyd! :)

Kom i tanke om en anden model han havde en gang. Det ultimative køretøj hvis man var rigtig wannabe rock'er sej: en Fantic Chopper

Billede

fanme feeei skrallert , dog var min drømmekværn stadig en fantic GT og så en super rocket når man lige skulle i kiosken :gnaek:

GT http://motorbike-search-engine.co.uk/cl ... er-six.jpg

super rocket : http://images.google.dk/imgres?imgurl=h ... 3u-Qaj-vxK

men jeg losser stadig migselv i røven over jeg solgte min MR50 :ha: , den er jo nærmest kult nu , ved ikke om historien passer men der blev solgt 8 eller 10 af den som almindelig knallert på trods af den var født med en effekt der sagde 6,5 HK og en topspeed på 90 kmt , men det var fanme sager , min var monteret med et hjemmeportet cylinder kit på 45mm men desværre var tændingssystemet fra en 4-gears FS1 så den kom aldrig til at køre som den skulle :oops: lidt filen i hullerne og så havde den nappet 100 som en våd mis på en træt dag

mvh Luske

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

ige en MR50 til orientering , og det er ikke en honda :mrgreen: http://img114.imageshack.us/img114/788/ ... r50cv9.jpg

møgdårligt billede men det er ikke mit :tooth:

MVH Luske

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Randers
:)

sjovt nok. jeg købte en Yamaha 4 gear FS-1 fra 1978 som jeg renoverede her i vinters, da jeg skulle bruge en knallert til et race med knallerter fra før 1980 :)

det hele endte med at jeg fik tunet den så meget at koblingen gik til ved første sprint :grr:

den er med samme stel og motor nummer, så den skal gøres total original. og det er den allerede godt på vej til :rock:

total drømme maskine.

hvis der nu skulle være andre FS-1 nørder der ude. så tjek www.yamahafs1.dk super forum :reading: og masser af originale dele

----------

nu vi er igang med trykladning af 2-takts motoere. så ville jeg faktisk igang med at bygge noget kompressor værk på en maxi motor. jeg er dog meget i tvivl om det kan lade sig give, når der ikke er ventiler.

men man må kunne fremstille en udstødning som giver modtryk til at kunne holde trykket inde i cylinderen.

man burde jo kunne bruge akslen og det ene skovlhjul fra en turbo

lige lidt billeder :cooking:
Billede
Billede
Billede

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ikast, verdens navle
Lindahl skrev:
med Commodore 64, Amiga 500, NES og SNES.

hehe, har også en samling af de sager:

C16, C64 I, C64 II, C64 DTV, C128, A500, A500+, A600, A1200, A2000, A CDTV,A CD32/SX32/FMV/SX1, SD2IEC, C386SX-16, C 1541 I, 1541 II, C 1084S-D1, 1530-C2N, Philips CD-I, NES, SNES, N64, NGBA/SP, Sega Saturn, Sega DC, Sega MDII/MSII, PS1, PS2, XBox, Luxor ABC80, James Logic Design, Amstrad CPC664, Spectrum+3 128, Spectrum+2, Atari2600, CG Arkade maskine + en masse.....

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time