klyfax skrev:
grydesvamp skrev:
Hvor mange har egentelig gemt deres gamle knallert,? før plastic-scooter-wannabe-knallert era'en begyndte.. ?
Har ikke gemt, men fik tilbudt en MEGET billige DM50, så sådan har jeg...
En Suzuki Samurai... Det er nok den værste knallert, som nogensinde er produceret
Hvis man var heldig, kunne man få den op på 50 km/t, og så var den ved at falde fra hinanden... 2 trins gearkasse, som bare ikke var glad for nedgearinger, og de mest sølle bremser
Den fik jeg sgu solgt hurtigt igen.
Tror næsten jeg har været hele spektret rundt. Suzuki DM50, Honda Dax m. CD50 motor, 2xKreidler Florett 3g, Puch Daytona 6g, 2xKreidler RS 5g, Yamaha 4g, Puch Maxi m. pedaler, Suzuki K50, Honda Amigo, og så et par stykker, jeg ikke kan huske modelnavnene. Men jeg har sgu aldrig haft en scooter. Turene til Protuna, og sidenhen Motorline, var større end juleaften
Det var sgu en fed tid!
Men så vidt jeg ved, så solgte Motorline da "kun" op til 89 ccm cylinder/stempel til Dax/CD50!? Man kunne også købe en "skrappere" knastaksel... Men Løftet var for højt, hvis man samtidig ville køre med 72 ccm topstykke, og større ventiler... Så ville ventilerne kollidere
Jeg købte faktisk et par Kreidlere for nogle år siden, som det var meningen jeg ville samle. Men det var ligesom ikke helt det samme. Nogle gange er nostalgien bare bedre end virkeligheden. Har det på samme måde med Commodore 64, Amiga 500, NES og SNES. Hold kæft jeg brugte mange timer foran tv-skærmen som barn, og det er da stadig sjovt, at tage dem frem en gang imellem
Men dertil, og så begynde at køre knallert igen...