Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 13 dec 2024, 11:45

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Toftlund>Sønderjylland
JakobM skrev:
Drejeventilmotoren var i de tidligere udgaver. Den var en ganske eftertraktet model fremfor membranen. Jeg tror dog mere det var et modefænomen end egentlig fordel når kigges på membranens åbning/lukkemønster.

Den virkede ved at der sad en sort skive monteret på krumtappen som kørte helt op af væggen indtil til "karburatorkammeret". På denne skive var lavet hul som matchede indsugningsflangehullet indtil karboratoren. Dvs. den kørte med krumtappen rundt og åbnede efter samme princip som indsugning direkte i en skyllekanal. Jeg kan forestille mig den blev udskiftet pga issues med tæthed mv.

Det kommer da stadig ikke til og virke så.
Man skulle købe sig en af de der billige t-hansen 4takt scooter og så montere ms, med sprøjt og tænding, og sådan en fætter her http://www.impot.dk/shop.php?myshopcati ... tekoba=Nej
Så kan det da godt være scooter brian, med sit fine knæk udstødning fik sig en overraskelse. muhahahahaha....!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Denne her er bygget for mange år siden(af en svensker selvfølgelig).
Skulle køre ganske fint.

Billede

NB. Har også haft/skruet i Yamaha, men min favorit(ter) var ubetinget Puch.[/img]

Vedhæftede filer:
puch1[1].jpg
puch1[1].jpg [ 120.06 KiB | Vist 2327 gange ]

IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!

Titel:
Mester Medlem

JakobM skrev:
Supra MK4 skrev:
Havde selv sådan en, bare kun med almindelig membran...
Helvede den gik godt, selv ikke den mest tunet Everton kunne følge med...
Det var squ tider HEHE

Ja, det var squ tider.
Havde selv to stk. Den første med guf fra "grænsen". Bl.a. den oplagte 16hk udstødning 16mm karborator, 60mm 3skyller, planet top, hævet udstødningskanal osv osv. Havde også et 12.8 tun lmed 24mm karborator direkte i 3 skyllekanal SAMMEN med karboratorindsug i krumtappen. Her fulgte "OEM" et todelt benzinfordelerrør med. Ja, det var squ tider 8)

Har tit tænkt på at det kunne være sjovt at voldtune sådan et dyr igen. Så skulle der elektronisk tænding og brændsel på. Over skulderen med svinghjulet. Dertil en enkelt dyse frithængende i et ordentlig horn på membranen i karburatorhuset. Det kunne være sjovt at prøve :tooth:

Kørte også med 60ccm, og ellers ALT hvad der kunne laves...
Når vi skulle afgøre hvem der havde mest grillbar status, tog vi altid en med bagpå, og så skulle vi se hvem der kunne kommer hurtigest op og en LANG bakke ude ved vestermølle.

Elskede når både jeg og min kammerat blæste forbi de andre imens vi sad op almindelig, og de nærmest lå ind over tank..

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Holstebro
He he, i følge denne kloge mand, er den skide Yamaha grunden til at vi nu i dag her mange år efter, sidder herinde og kloger i teknik og hvordan vi kan få tingene til at køre stærkere! :tooth:

www.youtube.com/watch?v=An-IcoYYmXE

Titel:
Admin
Admin

Supra MK4 skrev:
JakobM skrev:
Supra MK4 skrev:
Havde selv sådan en, bare kun med almindelig membran...
Helvede den gik godt, selv ikke den mest tunet Everton kunne følge med...
Det var squ tider HEHE

Ja, det var squ tider.
Havde selv to stk. Den første med guf fra "grænsen". Bl.a. den oplagte 16hk udstødning 16mm karborator, 60mm 3skyller, planet top, hævet udstødningskanal osv osv. Havde også et 12.8 tun lmed 24mm karborator direkte i 3 skyllekanal SAMMEN med karboratorindsug i krumtappen. Her fulgte "OEM" et todelt benzinfordelerrør med. Ja, det var squ tider 8)

Har tit tænkt på at det kunne være sjovt at voldtune sådan et dyr igen. Så skulle der elektronisk tænding og brændsel på. Over skulderen med svinghjulet. Dertil en enkelt dyse frithængende i et ordentlig horn på membranen i karburatorhuset. Det kunne være sjovt at prøve :tooth:

Kørte også med 60ccm, og ellers ALT hvad der kunne laves...
Når vi skulle afgøre hvem der havde mest grillbar status, tog vi altid en med bagpå, og så skulle vi se hvem der kunne kommer hurtigest op og en LANG bakke ude ved vestermølle.

Elskede når både jeg og min kammerat blæste forbi de andre imens vi sad op almindelig, og de nærmest lå ind over tank..

Hehe, hele æraen med yamaha eller hvad man nu skruede i æmmede af pokalpilsner i faktaposen, smøger i brystlommen, masser af fest og glade dage. Det var squ en god tid :tooth: Jeg kan sagten også huske fornemmelsen af i et øjeblik at have den hurtigste knallert på "molen".... lige indtil man så/hørte en "konkurrent" en uge senere komme blæsende ud af ringvejen for at teste senest købte hos moparts. Så måtte man jo i garagen igen... Jeg kørte troligt til motorlære tirsdag og torsdag i 3 år, hver aften 4 timer. Der var uden sammenligning ugens absolutte højdepunkter :gnaek:

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Fyn
For og være med sammen med de hårde, skulle det være en DX med skive bremse :rock:

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/ga ... sp?ID=1156

Titel:
Admin
Admin

Westmus skrev:
He he, i følge denne kloge mand, er den skide Yamaha grunden til at vi nu i dag her mange år efter, sidder herinde og kloger i teknik og hvordan vi kan få tingene til at køre stærkere! :tooth:

www.youtube.com/watch?v=An-IcoYYmXE

So true... 8)

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
Hvor mange har egentelig gemt deres gamle knallert,? før plastic-scooter-wannabe-knallert era'en begyndte.. ?

Jeg har stadig min kamle Suzuki k50 4 gear, 16mm kaburator og indsugningsplade, 41mm cyllinder med ekstra skyllekanal, planet top, og "originalt look" tun-udstødning ;)

Den gik 70 og et eller andet sted er det hvis også hurtigt nok.. vi har hvis alle været tæt på at sætte hele lortet til pga lidt for høj fart..

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ikast, verdens navle
har en CD50 fra `76 som skal restaureres
http://www.gratisimage.dk/image-A286_4A2D21D0.jpg
Billede

og en MiniMaxi som jeg har choppet....
http://www.gratisimage.dk/image-1239_4AAF73B2.jpg
Billede

Titel:
Mester Medlem

DorkVonWaterfall skrev:
har en CD50 fra `76 som skal restaureres
http://www.gratisimage.dk/image-A286_4A2D21D0.jpg
Billede

og en MiniMaxi som jeg har choppet....
http://www.gratisimage.dk/image-1239_4AAF73B2.jpg
Billede

Honda CD 50, Min kammerat var langt fremme med og tune dem, de rode med tændings advancering på den, og "sleb" deres egen knast på den gamle måde, med og sveje på, og derefter lave om på profil. Det blev gjort i hånden på en slibesten. :grin:

Den snakker han stadig om, selv om det er biler han tuner nu...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time