Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 15:23

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Benzinsystem
Indlæg: 22 jun 2009, 20:45 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 17 sep 2003, 18:05
Indlæg: 380
Geografisk sted: Danmark
Hey,

Har en motor bygget til 650hk, men er kommet lidt i tvivl om benzinsystemet er fint nok til at levere nok eller og jeg skal have lavet det om.

4 cylinder max 8300rpm´s

Har pt en Walbro 255L Hi-presure pumpe i tanken og 8mm rør frem til dysebroen

Det skriver Walbro om pumpen: At that same 80 PSI the equivalent High Pressure Walbro 255lph fuel pump will flow over 210 liters (50 gallons) per hour

Nogen erfaringer.....


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jun 2009, 22:57 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
den pumpe magter SLET ikke de hk

køb en bosch 044 den er go for over 700 hk
wallbro klare på en god da måske 500 hk

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jun 2009, 04:18 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
der findes en del forskellige walbro pumper som bliver kaldet 255 og der er stor forskel på hvilket benzintryk det kan klare det ved.

Prøv at søg på nettet på det model nr. din pumpe har

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jun 2009, 06:22 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
pumpen og ø8 kan sikkert bruges.... der skal blot flere af både pumperne og rørene til!
mange af de opgivelserne fra nettet, kan slet ikke efterlignes i den virkelige verden. et simpelt trick er at veje pumpen i hånden. samt kigge lidt på tilslutning af strøm samt indløb i pumpen. disse ting kan ofte give et ret godt fingerpeg, i retning af hvad der reelt kan forventes.
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jun 2009, 10:07 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 17 sep 2003, 18:05
Indlæg: 380
Geografisk sted: Danmark
Hvad info vil du vide, det er standard Ø8 mm rør.

Pumpen hedder Walbro GSS340


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jun 2009, 18:39 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
hehe lqs, du har ikke meget fidus til de walbro, vi må lave vores egen test en dag, jeg ved at en af gutterne er ved at bestille en til hans bil og den for han ikke lov at sætte i før vi har lavet en test :wink:

her er der en side med at test af bla. walbro gss341
http://www.mkiv.com/techarticles/fuel_p ... index.html

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jun 2009, 20:26 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Bosch har det dog med og svigte...
Kan også være walbro gør det, har bare ikke hørt om det i min omgangskreds...

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jun 2009, 21:40 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
Indlæg: 474
Geografisk sted: Vejle
Supra MK4 skrev:
Bosch har det dog med og svigte...
Kan også være walbro gør det, har bare ikke hørt om det i min omgangskreds...


http://www.powerforum.dk/viewtopic.php? ... c&start=40

Ca. midt på siden... og nej det var ikke behageligt at sidde i belen da der kom røg ud af tanken :shock:

_________________
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jun 2009, 21:01 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 17 sep 2003, 18:05
Indlæg: 380
Geografisk sted: Danmark
har besluttet at montere en Aeromotive A1000 pumpe i serie, er der noget problemer ved at lade den eksisterende Walbro pumpe op i Aeromotive pumpen, det bliver vel ikke en flaskehals eftersom det ikke er den er skal holde trykket......eller......

Fra Aeromotive pumpen op i dysebroen med AN8 hvilket er 11mm

Grunden til jeg beholder den i tanken er at, den somsagt sidder i tanken og tanken er af plast så jeg kan ikke lave en studs direkte i bunden af tanke til Aeromotive pumpen.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 jun 2009, 18:29 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
johan o r skrev:
Supra MK4 skrev:
Bosch har det dog med og svigte...
Kan også være walbro gør det, har bare ikke hørt om det i min omgangskreds...


http://www.powerforum.dk/viewtopic.php? ... c&start=40

Ca. midt på siden... og nej det var ikke behageligt at sidde i belen da der kom røg ud af tanken :shock:


HAHAHA ja nu er det jo lasse der har samlet det, så vil ikke give pumpen skylden :-)

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 39 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team