Benzinsystem
Redaktør: Moderatorer
-
Mark
- Senior Medlem
- Geografisk sted: Danmark
Benzinsystem
Hey,
Har en motor bygget til 650hk, men er kommet lidt i tvivl om benzinsystemet er fint nok til at levere nok eller og jeg skal have lavet det om.
4 cylinder max 8300rpm´s
Har pt en Walbro 255L Hi-presure pumpe i tanken og 8mm rør frem til dysebroen
Det skriver Walbro om pumpen: At that same 80 PSI the equivalent High Pressure Walbro 255lph fuel pump will flow over 210 liters (50 gallons) per hour
Nogen erfaringer.....
Har en motor bygget til 650hk, men er kommet lidt i tvivl om benzinsystemet er fint nok til at levere nok eller og jeg skal have lavet det om.
4 cylinder max 8300rpm´s
Har pt en Walbro 255L Hi-presure pumpe i tanken og 8mm rør frem til dysebroen
Det skriver Walbro om pumpen: At that same 80 PSI the equivalent High Pressure Walbro 255lph fuel pump will flow over 210 liters (50 gallons) per hour
Nogen erfaringer.....
- Captain Slow
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Horsens
-
Mads B (dk)
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Fredericia
- Kontakt:
-
lqs
- Mester Medlem
pumpen og ø8 kan sikkert bruges.... der skal blot flere af både pumperne og rørene til!
mange af de opgivelserne fra nettet, kan slet ikke efterlignes i den virkelige verden. et simpelt trick er at veje pumpen i hånden. samt kigge lidt på tilslutning af strøm samt indløb i pumpen. disse ting kan ofte give et ret godt fingerpeg, i retning af hvad der reelt kan forventes.
MVH søren
mange af de opgivelserne fra nettet, kan slet ikke efterlignes i den virkelige verden. et simpelt trick er at veje pumpen i hånden. samt kigge lidt på tilslutning af strøm samt indløb i pumpen. disse ting kan ofte give et ret godt fingerpeg, i retning af hvad der reelt kan forventes.
MVH søren
-
Mads B (dk)
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Fredericia
- Kontakt:
hehe lqs, du har ikke meget fidus til de walbro, vi må lave vores egen test en dag, jeg ved at en af gutterne er ved at bestille en til hans bil og den for han ikke lov at sætte i før vi har lavet en test
her er der en side med at test af bla. walbro gss341
http://www.mkiv.com/techarticles/fuel_p ... index.html
her er der en side med at test af bla. walbro gss341
http://www.mkiv.com/techarticles/fuel_p ... index.html
- johan o r
- Senior Medlem
- Geografisk sted: Vejle
Supra MK4 skrev:Bosch har det dog med og svigte...
Kan også være walbro gør det, har bare ikke hørt om det i min omgangskreds...
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php? ... c&start=40
Ca. midt på siden... og nej det var ikke behageligt at sidde i belen da der kom røg ud af tanken
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars
Arbejder for AquilaRacingCars
-
Mark
- Senior Medlem
- Geografisk sted: Danmark
har besluttet at montere en Aeromotive A1000 pumpe i serie, er der noget problemer ved at lade den eksisterende Walbro pumpe op i Aeromotive pumpen, det bliver vel ikke en flaskehals eftersom det ikke er den er skal holde trykket......eller......
Fra Aeromotive pumpen op i dysebroen med AN8 hvilket er 11mm
Grunden til jeg beholder den i tanken er at, den somsagt sidder i tanken og tanken er af plast så jeg kan ikke lave en studs direkte i bunden af tanke til Aeromotive pumpen.
Fra Aeromotive pumpen op i dysebroen med AN8 hvilket er 11mm
Grunden til jeg beholder den i tanken er at, den somsagt sidder i tanken og tanken er af plast så jeg kan ikke lave en studs direkte i bunden af tanke til Aeromotive pumpen.
-
K-FINN
- Mester Medlem
johan o r skrev:Supra MK4 skrev:Bosch har det dog med og svigte...
Kan også være walbro gør det, har bare ikke hørt om det i min omgangskreds...
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php? ... c&start=40
Ca. midt på siden... og nej det var ikke behageligt at sidde i belen da der kom røg ud af tanken
HAHAHA ja nu er det jo lasse der har samlet det, så vil ikke give pumpen skylden
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele