Benzinsystem

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Mark
Senior Medlem
Indlæg: 380
Tilmeldt: 17 sep 2003, 19:05
Geografisk sted: Danmark

Benzinsystem

#1 Indlæg af Mark »

Hey,

Har en motor bygget til 650hk, men er kommet lidt i tvivl om benzinsystemet er fint nok til at levere nok eller og jeg skal have lavet det om.

4 cylinder max 8300rpm´s

Har pt en Walbro 255L Hi-presure pumpe i tanken og 8mm rør frem til dysebroen

Det skriver Walbro om pumpen: At that same 80 PSI the equivalent High Pressure Walbro 255lph fuel pump will flow over 210 liters (50 gallons) per hour

Nogen erfaringer.....
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#2 Indlæg af Captain Slow »

den pumpe magter SLET ikke de hk

køb en bosch 044 den er go for over 700 hk
wallbro klare på en god da måske 500 hk
I love everything thats fast enough to do something stupid with
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#3 Indlæg af Mads B (dk) »

der findes en del forskellige walbro pumper som bliver kaldet 255 og der er stor forskel på hvilket benzintryk det kan klare det ved.

Prøv at søg på nettet på det model nr. din pumpe har
Billede
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#4 Indlæg af lqs »

pumpen og ø8 kan sikkert bruges.... der skal blot flere af både pumperne og rørene til!
mange af de opgivelserne fra nettet, kan slet ikke efterlignes i den virkelige verden. et simpelt trick er at veje pumpen i hånden. samt kigge lidt på tilslutning af strøm samt indløb i pumpen. disse ting kan ofte give et ret godt fingerpeg, i retning af hvad der reelt kan forventes.
MVH søren
Mark
Senior Medlem
Indlæg: 380
Tilmeldt: 17 sep 2003, 19:05
Geografisk sted: Danmark

#5 Indlæg af Mark »

Hvad info vil du vide, det er standard Ø8 mm rør.

Pumpen hedder Walbro GSS340
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#6 Indlæg af Mads B (dk) »

hehe lqs, du har ikke meget fidus til de walbro, vi må lave vores egen test en dag, jeg ved at en af gutterne er ved at bestille en til hans bil og den for han ikke lov at sætte i før vi har lavet en test :wink:

her er der en side med at test af bla. walbro gss341
http://www.mkiv.com/techarticles/fuel_p ... index.html
Billede
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#7 Indlæg af K-FINN »

Bosch har det dog med og svigte...
Kan også være walbro gør det, har bare ikke hørt om det i min omgangskreds...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
johan o r
Senior Medlem
Indlæg: 474
Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
Geografisk sted: Vejle

#8 Indlæg af johan o r »

Supra MK4 skrev:Bosch har det dog med og svigte...
Kan også være walbro gør det, har bare ikke hørt om det i min omgangskreds...


http://www.powerforum.dk/viewtopic.php? ... c&start=40

Ca. midt på siden... og nej det var ikke behageligt at sidde i belen da der kom røg ud af tanken :shock:
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars
Mark
Senior Medlem
Indlæg: 380
Tilmeldt: 17 sep 2003, 19:05
Geografisk sted: Danmark

#9 Indlæg af Mark »

har besluttet at montere en Aeromotive A1000 pumpe i serie, er der noget problemer ved at lade den eksisterende Walbro pumpe op i Aeromotive pumpen, det bliver vel ikke en flaskehals eftersom det ikke er den er skal holde trykket......eller......

Fra Aeromotive pumpen op i dysebroen med AN8 hvilket er 11mm

Grunden til jeg beholder den i tanken er at, den somsagt sidder i tanken og tanken er af plast så jeg kan ikke lave en studs direkte i bunden af tanke til Aeromotive pumpen.
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#10 Indlæg af K-FINN »

johan o r skrev:
Supra MK4 skrev:Bosch har det dog med og svigte...
Kan også være walbro gør det, har bare ikke hørt om det i min omgangskreds...


http://www.powerforum.dk/viewtopic.php? ... c&start=40

Ca. midt på siden... og nej det var ikke behageligt at sidde i belen da der kom røg ud af tanken :shock:


HAHAHA ja nu er det jo lasse der har samlet det, så vil ikke give pumpen skylden :-)
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Besvar