Olie retur

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#11 Indlæg af møffe »

på mine biler er arbejdsgangen

fra sugerøret op til oliepumpen,gennem filteret og så gennem smørekanalerne. montere jeg så en køler der imellem vil begge sider være tryksat.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#12 Indlæg af Captain Slow »

audi_claus skrev:


På visse motorer er der en fjederbelastet by-pass ventil ved oliefiltret, således at smøringen ikke stopper, hvis filtret tilstopper. Med det du siger, så ryger den filtrerede olie altså også lige i bundkarret efter oliefiltret. Er der en ekstra drænkanal på en Toyota, der ender i bundkarret?
(jeg skriver kun dette for at forebygge evt. misforståelser, så HP kan monter sin turbo med frit afløb - og jeg mener denne metode er umulig)[/quote]

ja det er der :-)

http://opc.mr2oc.com/online_parts_catal ... filter.GIF

som jeg forstår opbygningingen er det kun noget af olien der bliver sendt gennem oliekøleren
I love everything thats fast enough to do something stupid with
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#13 Indlæg af Captain Slow »

damn,,,,

jeg tog fejl,

olien løber ikke i bundkarret

anyway her er et billede af min olieretur fra turbo:

http://bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=45697
I love everything thats fast enough to do something stupid with
Brugeravatar
Hp Ae86
Medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 23 aug 2007, 21:45
Geografisk sted: Viborg

#14 Indlæg af Hp Ae86 »

jamen så må jeg jo kåge sådan en studs på der nede, tak for billedet :) håber bare på jeg får mine slanger imorgen :)
Daydrive : Corolla Levin (Ae86) 4agte
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#15 Indlæg af Captain Slow »

det var da ikke længe du gad køre med kompressor..

hvis du ikke skal bruge det fine modificerede trykrør fra min af, køber jeg det gerne tilbage ;-)
I love everything thats fast enough to do something stupid with
Brugeravatar
Hp Ae86
Medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 23 aug 2007, 21:45
Geografisk sted: Viborg

#16 Indlæg af Hp Ae86 »

hehe , ja der røg sq et leje i den, ude i elektrokoblingen, så det larmede voldsom. men jo det må du da meget gerne :) giv mig en pm så finder vi ud af det :)
Daydrive : Corolla Levin (Ae86) 4agte
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k
Brugeravatar
Hp Ae86
Medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 23 aug 2007, 21:45
Geografisk sted: Viborg

#17 Indlæg af Hp Ae86 »

Så fik endelig taget nogle billeder, spørgsmålet er så om mit 90* buk på min retur er "ulovligt" at lave det ifølge den uskrevne turbo tunings bog? prøvede at sætten den uder vandhanen ved meget lavt tryk, og det lader til at det nemt kan komme ud, ved dog ikke hvor meget tryk der er lige når olien kommer ud af turboen, så ville lige høre jer garvede turbo pomfritter om hvordan og hvorledes?

[img]http://img200.imageshack.us/img200/5937/billede001.jpg


Og hele galleriet, så kan i se mit lille projekt
http://img200.imageshack.us/gal.php?g=billede001.jpg
Daydrive : Corolla Levin (Ae86) 4agte
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#18 Indlæg af Morten VJ »

Det ser ulovligt ud, hvis vi går ud fra at der min. skal være en hældning på 30 grader ift. vandret på oliereturen.

Ikke en løsning jeg ville bruge!!

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
Hp Ae86
Medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 23 aug 2007, 21:45
Geografisk sted: Viborg

#19 Indlæg af Hp Ae86 »

er der fare for at den ikke kan komme af med olien sådan? for så må jeg jo bare lave det om
Daydrive : Corolla Levin (Ae86) 4agte
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#20 Indlæg af klyfax »

Sådan sidder det på alle orig. starletter, og de smadre ik turboere. Så længe det er over olien, og røret er af en stor størrelse, så havde jeg ik gjort mere, andet end at montere en gummeslange et sted, så turboen stadige kan arbejde lidt...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Besvar