Olie retur
Redaktør: Moderatorer
-
møffe
- Mester Medlem
- Indlæg: 2507
- Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
- Captain Slow
- Mester Medlem
- Indlæg: 1340
- Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
- Geografisk sted: Horsens
audi_claus skrev:
På visse motorer er der en fjederbelastet by-pass ventil ved oliefiltret, således at smøringen ikke stopper, hvis filtret tilstopper. Med det du siger, så ryger den filtrerede olie altså også lige i bundkarret efter oliefiltret. Er der en ekstra drænkanal på en Toyota, der ender i bundkarret?
(jeg skriver kun dette for at forebygge evt. misforståelser, så HP kan monter sin turbo med frit afløb - og jeg mener denne metode er umulig)[/quote]
ja det er der
http://opc.mr2oc.com/online_parts_catal ... filter.GIF
som jeg forstår opbygningingen er det kun noget af olien der bliver sendt gennem oliekøleren
I love everything thats fast enough to do something stupid with
- Captain Slow
- Mester Medlem
- Indlæg: 1340
- Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
- Geografisk sted: Horsens
damn,,,,
jeg tog fejl,
olien løber ikke i bundkarret
anyway her er et billede af min olieretur fra turbo:
http://bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=45697
jeg tog fejl,
olien løber ikke i bundkarret
anyway her er et billede af min olieretur fra turbo:
http://bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=45697
I love everything thats fast enough to do something stupid with
- Captain Slow
- Mester Medlem
- Indlæg: 1340
- Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
- Geografisk sted: Horsens
- Hp Ae86
- Medlem
- Indlæg: 167
- Tilmeldt: 23 aug 2007, 21:45
- Geografisk sted: Viborg
- Hp Ae86
- Medlem
- Indlæg: 167
- Tilmeldt: 23 aug 2007, 21:45
- Geografisk sted: Viborg
Så fik endelig taget nogle billeder, spørgsmålet er så om mit 90* buk på min retur er "ulovligt" at lave det ifølge den uskrevne turbo tunings bog? prøvede at sætten den uder vandhanen ved meget lavt tryk, og det lader til at det nemt kan komme ud, ved dog ikke hvor meget tryk der er lige når olien kommer ud af turboen, så ville lige høre jer garvede turbo pomfritter om hvordan og hvorledes?
[img]http://img200.imageshack.us/img200/5937/billede001.jpg
Og hele galleriet, så kan i se mit lille projekt
http://img200.imageshack.us/gal.php?g=billede001.jpg
[img]http://img200.imageshack.us/img200/5937/billede001.jpg
Og hele galleriet, så kan i se mit lille projekt
http://img200.imageshack.us/gal.php?g=billede001.jpg
Daydrive : Corolla Levin (Ae86) 4agte
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Det ser ulovligt ud, hvis vi går ud fra at der min. skal være en hældning på 30 grader ift. vandret på oliereturen.
Ikke en løsning jeg ville bruge!!
MVH
Morten
Ikke en løsning jeg ville bruge!!
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
- klyfax
- Mester Medlem
- Indlæg: 2525
- Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
- Geografisk sted: Sweden
Sådan sidder det på alle orig. starletter, og de smadre ik turboere. Så længe det er over olien, og røret er af en stor størrelse, så havde jeg ik gjort mere, andet end at montere en gummeslange et sted, så turboen stadige kan arbejde lidt...
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."