Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 15:47

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 14 maj 2009, 09:13 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
på mine biler er arbejdsgangen

fra sugerøret op til oliepumpen,gennem filteret og så gennem smørekanalerne. montere jeg så en køler der imellem vil begge sider være tryksat.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 maj 2009, 12:01 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
audi_claus skrev:


På visse motorer er der en fjederbelastet by-pass ventil ved oliefiltret, således at smøringen ikke stopper, hvis filtret tilstopper. Med det du siger, så ryger den filtrerede olie altså også lige i bundkarret efter oliefiltret. Er der en ekstra drænkanal på en Toyota, der ender i bundkarret?
(jeg skriver kun dette for at forebygge evt. misforståelser, så HP kan monter sin turbo med frit afløb - og jeg mener denne metode er umulig)[/quote]

ja det er der :-)

http://opc.mr2oc.com/online_parts_catal ... filter.GIF

som jeg forstår opbygningingen er det kun noget af olien der bliver sendt gennem oliekøleren

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 maj 2009, 17:43 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
damn,,,,

jeg tog fejl,

olien løber ikke i bundkarret

anyway her er et billede af min olieretur fra turbo:

http://bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=45697

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 maj 2009, 18:42 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2007, 20:45
Indlæg: 167
Geografisk sted: Viborg
jamen så må jeg jo kåge sådan en studs på der nede, tak for billedet :) håber bare på jeg får mine slanger imorgen :)

_________________
Daydrive : Corolla Levin (Ae86) 4agte
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 maj 2009, 22:45 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
det var da ikke længe du gad køre med kompressor..

hvis du ikke skal bruge det fine modificerede trykrør fra min af, køber jeg det gerne tilbage ;-)

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 maj 2009, 15:23 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2007, 20:45
Indlæg: 167
Geografisk sted: Viborg
hehe , ja der røg sq et leje i den, ude i elektrokoblingen, så det larmede voldsom. men jo det må du da meget gerne :) giv mig en pm så finder vi ud af det :)

_________________
Daydrive : Corolla Levin (Ae86) 4agte
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 maj 2009, 16:54 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2007, 20:45
Indlæg: 167
Geografisk sted: Viborg
Så fik endelig taget nogle billeder, spørgsmålet er så om mit 90* buk på min retur er "ulovligt" at lave det ifølge den uskrevne turbo tunings bog? prøvede at sætten den uder vandhanen ved meget lavt tryk, og det lader til at det nemt kan komme ud, ved dog ikke hvor meget tryk der er lige når olien kommer ud af turboen, så ville lige høre jer garvede turbo pomfritter om hvordan og hvorledes?

[img]http://img200.imageshack.us/img200/5937/billede001.jpg


Og hele galleriet, så kan i se mit lille projekt
http://img200.imageshack.us/gal.php?g=billede001.jpg

_________________
Daydrive : Corolla Levin (Ae86) 4agte
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 maj 2009, 17:29 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Det ser ulovligt ud, hvis vi går ud fra at der min. skal være en hældning på 30 grader ift. vandret på oliereturen.

Ikke en løsning jeg ville bruge!!

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 maj 2009, 18:13 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2007, 20:45
Indlæg: 167
Geografisk sted: Viborg
er der fare for at den ikke kan komme af med olien sådan? for så må jeg jo bare lave det om

_________________
Daydrive : Corolla Levin (Ae86) 4agte
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 maj 2009, 18:43 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Sådan sidder det på alle orig. starletter, og de smadre ik turboere. Så længe det er over olien, og røret er af en stor størrelse, så havde jeg ik gjort mere, andet end at montere en gummeslange et sted, så turboen stadige kan arbejde lidt...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team