Jandk skrev:
Ravnen skrev:
Jandk skrev:
hvor kigger du henne??
Jeg kan godt finde enkelte ekspemplarer, men mange sierraer er der ikke sq ikke mere!
Hvilken Sierra skal du bruge?
Såfremt jeg får taget hul på projektet, så skal maskinen være en 2.9 med efi, fordi jeg har et indtryk af den er nemmest at gå til, men bilen skal bare være en sedan eller måske en 3 dørs. Men jeg vil jo helst ikke have et råden eksemplar.
Jeg har skimmet dba autosscout mobile og blocket.. og ja.. der er sierraer, osse nogle fine nogen imellem.
Bedst vil det osse være hvis bilen var født med den motor i, men om igen tror jeg ikke den ender med at være lovlig, så det kan vel være ligegyldigt om bilen er født 1.6 eller 2.8 hehe
En født 2,9L Sierra er nok eller ikke så nem at finde, men ellers er der jo masser af 2L dohc'er fra 91-92, det er som sædvanligt, især bagvanger og paneler du skal kikke efter - skærmkanter bag, forskærmssamlinger, samlinger under baglygter ned bag kofangeren, samt sædebefæstigelser bør du også kontrolere...
...er der mere tilbage, jo taget er vist det eneste du ikke skal kontrolere...
men husk, hvis du finder et velholdt eksemplar så bør der ikke være mere end et par steder der kunne være lidt at komme efter...
Vælger du 2,9'eren så er der mulighed for at købe et koblingshus ved Burton der forbinder en T5 med motoren, alt andet standard Ford vil blive grast for hurtigt (v. 400hk har en sådan motor i omegnen af 600Nm) og husk bagtøjet!
_________________
corvus terrae terror...
_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”