Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 04:35

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 19 feb 2009, 16:24 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jul 2003, 07:49
Indlæg: 169
Geografisk sted: Vorbasse
Supra MK4 skrev:
Igennem mit firma, kan ikke huske om det er BD eller sanistål.


Okay. tror min mester har konto ved BD... prøver lige at høre ham ad...

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3027
Mazda 929 (JE) med MS og turbo


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 feb 2009, 16:33 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Boostjunkie skrev:
Supra MK4 skrev:
Igennem mit firma, kan ikke huske om det er BD eller sanistål.


Okay. tror min mester har konto ved BD... prøver lige at høre ham ad...


Ellers har jeg 15 stk på lager hvis det er :-)

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 feb 2009, 16:56 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jul 2003, 07:49
Indlæg: 169
Geografisk sted: Vorbasse
Supra MK4 skrev:
Ellers har jeg 15 stk på lager hvis det er :-)


Jeg havde faktisk regnet med at jeg ville bruge nogle 40 mm(indvendig mål), men jeg er lidt tvivl om de bliver for store, så det går ud over flowet, hvad er din erfaring? Motoren er en 3,0 V6...

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3027
Mazda 929 (JE) med MS og turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 feb 2009, 16:57 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Boostjunkie skrev:
Supra MK4 skrev:
Ellers har jeg 15 stk på lager hvis det er :-)


Jeg havde faktisk regnet med at jeg ville bruge nogle 40 mm(indvendig mål), men jeg er lidt tvivl om de bliver for store, så det går ud over flowet, hvad er din erfaring? Motoren er en 3,0 V6...


Jeg ville bruge nogle der passede med størrelse på udstødningshuller.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 feb 2009, 17:05 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jul 2003, 07:49
Indlæg: 169
Geografisk sted: Vorbasse
Supra MK4 skrev:
Jeg ville bruge nogle der passede med størrelse på udstødningshuller.


De orginale huller er 37 mm... er dine bøjninger 38mm udv. eller indv. mål?

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3027
Mazda 929 (JE) med MS og turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 feb 2009, 17:14 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Boostjunkie skrev:
Supra MK4 skrev:
Jeg ville bruge nogle der passede med størrelse på udstødningshuller.


De orginale huller er 37 mm... er dine bøjninger 38mm udv. eller indv. mål?


De er 42,1mm udvendig, ret sikker på det er ca 38mm indvendig, men det kan jeg måle hvis det er.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 feb 2009, 09:35 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2008, 11:44
Indlæg: 103
Ravnen skrev:
Jandk skrev:
hvor kigger du henne?? :reading:

Jeg kan godt finde enkelte ekspemplarer, men mange sierraer er der ikke sq ikke mere!


Hvilken Sierra skal du bruge?



Såfremt jeg får taget hul på projektet, så skal maskinen være en 2.9 med efi, fordi jeg har et indtryk af den er nemmest at gå til, men bilen skal bare være en sedan eller måske en 3 dørs. Men jeg vil jo helst ikke have et råden eksemplar.

Jeg har skimmet dba autosscout mobile og blocket.. og ja.. der er sierraer, osse nogle fine nogen imellem.

Bedst vil det osse være hvis bilen var født med den motor i, men om igen tror jeg ikke den ender med at være lovlig, så det kan vel være ligegyldigt om bilen er født 1.6 eller 2.8 hehe

_________________
Med venlig hilsen
Jan


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 feb 2009, 09:56 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Jandk skrev:
Ravnen skrev:
Jandk skrev:
hvor kigger du henne?? :reading:

Jeg kan godt finde enkelte ekspemplarer, men mange sierraer er der ikke sq ikke mere!


Hvilken Sierra skal du bruge?



Såfremt jeg får taget hul på projektet, så skal maskinen være en 2.9 med efi, fordi jeg har et indtryk af den er nemmest at gå til, men bilen skal bare være en sedan eller måske en 3 dørs. Men jeg vil jo helst ikke have et råden eksemplar.

Jeg har skimmet dba autosscout mobile og blocket.. og ja.. der er sierraer, osse nogle fine nogen imellem.

Bedst vil det osse være hvis bilen var født med den motor i, men om igen tror jeg ikke den ender med at være lovlig, så det kan vel være ligegyldigt om bilen er født 1.6 eller 2.8 hehe


En født 2,9L Sierra er nok eller ikke så nem at finde, men ellers er der jo masser af 2L dohc'er fra 91-92, det er som sædvanligt, især bagvanger og paneler du skal kikke efter - skærmkanter bag, forskærmssamlinger, samlinger under baglygter ned bag kofangeren, samt sædebefæstigelser bør du også kontrolere...

...er der mere tilbage, jo taget er vist det eneste du ikke skal kontrolere...

men husk, hvis du finder et velholdt eksemplar så bør der ikke være mere end et par steder der kunne være lidt at komme efter...

Vælger du 2,9'eren så er der mulighed for at købe et koblingshus ved Burton der forbinder en T5 med motoren, alt andet standard Ford vil blive grast for hurtigt (v. 400hk har en sådan motor i omegnen af 600Nm) og husk bagtøjet!

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 feb 2009, 10:08 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2008, 11:44
Indlæg: 103
"så er der mulighed for at købe et koblingshus ved Burton der forbinder en T5 med motoren"

DET var jeg ikke klar over.. og jeg går ud fra man så kan beholde original starter og svinghjul i det tilfælde. Selv om jeg ikke har planer om at sådan et projekt skal handle om at presse mest ud af motoren. Det er kun for at få prøvet MIG lidt af :mrgreen: Jeg ville blive glad hvis jeg bare siger 250 heste og motoren virkede 8)

_________________
Med venlig hilsen
Jan


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 feb 2009, 10:50 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Jandk skrev:
"så er der mulighed for at købe et koblingshus ved Burton der forbinder en T5 med motoren"

DET var jeg ikke klar over.. og jeg går ud fra man så kan beholde original starter og svinghjul i det tilfælde. Selv om jeg ikke har planer om at sådan et projekt skal handle om at presse mest ud af motoren. Det er kun for at få prøvet MIG lidt af :mrgreen: Jeg ville blive glad hvis jeg bare siger 250 heste og motoren virkede 8)


Cossie starter, Köln svingjul...

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 43 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team