HenrikGM skrev:audi 80 1,8 turbo skrev:JakobM skrev:A/R forholdet kender du kun hvis du har målene på husene.
Kompressorsiden minder om GT2876R med mere radikal ind/exducer forhold....dog langt mindre inducer.
Det indikerer smalt "højt" kompressormap og sikkert højt A/R forhold på kompressorhuset (stort hus / højt til loftet)
Turbinesiden er større og minder om en mellemting mellem GT30 og GT35
Størrelseforholdet kompr/turbine kunne umiddelbart tyde på diesel, men ikke med det ind/exducer forhold på kompressoren IMO. Mere en sammensat hybrid med tanke på lavt modtryk og højt ladetryk til +350hk.
Udgangspunktet med turbinesiden går godt i spænd med dine tanke om høj kompression - afhænger dog helt af A/R forholdet på turbinehuset som ikke kendes/oplyst. Det gælder om at holde modtrykket nede for at modvirke tidlig detonation.
grunden til jeg spørger er at den pågældende turbo er afgået ved døden sammen med meget af den motor den sad på... men kunne godt li opsætningen osv... dejlig kørbar osv... 10-1 i komp og 0,45 i ladetryk og stigende hvis olien ikke havde valgt at tage en anden vej end til plejllejerne.har tænkt mig at lave en ny motor magen til... derfor jeg spørger om hva AR forhold den har... så jeg kan finde en i samme forhold på udstødningssiden.
du siger et sted mellem GT30 og GT35
det vil sige at hvis vi snakker udstødningsside så passer det nogenlunde med sådan en kal her
http://www.protune.dk/product_info.php? ... ucts_id=46
eller ret mig hvis jeg tager fejl
Mvh Tommy
Hej Tommy.
Den du linker til er den største turbo du så herude ved mig. Den er noget anderledes end den du har, og lever nok ikke helt op til dit krav om bundtræk.
nu har du jo prøvet at køre i bilen med den pågældende motor
derfor jeg godt kunne tænke mig en turbo i nogenlunde samme størrelse og da den, der nu er død var en klon (tilsyneladende) af noget forskelligt turbo værk så er jeg lidt intereseret i at finde noget nogenlunde tilsvarende... kunne jo også være fint at finde som passer på de ting der er lavet uden at skulle lave for meget om(udstødnings manifold, udstødning osv)... lige nu er det en T3/T4 der er i mine overvejelser... hva siger du til sådan en med A/R 0.63 på turbinesiden
(ny motor er fundet)
Tommy