Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 21:51

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 30 okt 2008, 18:45 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 17 jan 2006, 17:15
Indlæg: 57
Jg mangler lidt inspiration til hvordan i har monteret ekstra dyser i et plast manifold, alternativet kan også være dyse i trykrører da der ikke skal køres med særlig meget tryk.

Så i må meget gerne smide et billede af hvordan i har gjort hvis i har et ved hånden..

På forhånd tak:)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 okt 2008, 18:53 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
det har været oppe at vende et par gange før. prøv at søge på plastmanifold eller noget ligne. mener folk brugte 2komponent lim og limede dysserne direkte i manifolden.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 okt 2008, 18:56 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 17 jan 2006, 17:15
Indlæg: 57
har også søgt, men syntes ikke lige jeg blev klogere.. men skal da prøve at søge igen.. men billeder tager man aldrig fejl af:)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 okt 2008, 20:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Jeg har en dyse i hvert grenrør i en plasticmanifold og de er limet i med flerkomponentlim ala rudelim fra 3M.

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 okt 2008, 07:43 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 17 jan 2006, 17:15
Indlæg: 57
er de monteret vinkelret på, eller i vinkel mod topstykke?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 okt 2008, 09:38 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
De peger ned i grenrøret, men sidder af pladsmæssige årsager langt tilbage. Det giver en anelse fed blanding ved speederslip, så jo længere frem mod topstykket du kan få dem jo bedre.

Billede

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 okt 2008, 11:55 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
hvorfor gøre så meget ud af det, var det dog ikke lange lettere blot at skifte til dysser der kan levere den fløde du har brug for? eller bare hæve benzintrykket med en progressiv benzintryksregulator.

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 okt 2008, 14:34 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Yugo Turbo skrev:
hvorfor gøre så meget ud af det, var det dog ikke lange lettere blot at skifte til dysser der kan levere den fløde du har brug for? eller bare hæve benzintrykket med en progressiv benzintryksregulator.


Hvis du har en original motorstyring der hænger sammen med alt muligt andet, og som ikke kan ændres eller chippes til at forstå større dyser eller overhovedet tryk i motoren, så tilskud er den eneste løsning :)

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 okt 2008, 16:01 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 17 jan 2006, 17:15
Indlæg: 57
Okay, tak for super info! Har før kørt med regulator på min gamle bil, og det er sgu en hovsa løsning og kostede også et sæt nye propper.. det er til en suzuki fra 06, så derfor bliver det et mf2 som tilskud, og så kun 0.5. Vil gerne være sikker på at alle cyl får nok at leve af, så derfor vil jeg gerne undgå dyser før spjæld..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 nov 2008, 01:43 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
jeg kan ikke helt se hvorfor den originale ikke skulle kunne ændres... Det er ret få biler jeg er stødt p, hvor der ikke har kunnet findes en der vidste noget om hvordan... og btw hvorfor sku du ikke kunne skifte dysser og regulere dem på en progressiv benzintryks regulator? man skal jo holde sig til dysser med samme modstand som de der allerede sidder der, men den slags kan jo måles.

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 70 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team