ekstra dyser i plast manifold

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Gsi16vdk
Junior Medlem
Indlæg: 57
Tilmeldt: 17 jan 2006, 17:15

ekstra dyser i plast manifold

#1 Indlæg af Gsi16vdk »

Jg mangler lidt inspiration til hvordan i har monteret ekstra dyser i et plast manifold, alternativet kan også være dyse i trykrører da der ikke skal køres med særlig meget tryk.

Så i må meget gerne smide et billede af hvordan i har gjort hvis i har et ved hånden..

På forhånd tak:)
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#2 Indlæg af møffe »

det har været oppe at vende et par gange før. prøv at søge på plastmanifold eller noget ligne. mener folk brugte 2komponent lim og limede dysserne direkte i manifolden.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Gsi16vdk
Junior Medlem
Indlæg: 57
Tilmeldt: 17 jan 2006, 17:15

#3 Indlæg af Gsi16vdk »

har også søgt, men syntes ikke lige jeg blev klogere.. men skal da prøve at søge igen.. men billeder tager man aldrig fejl af:)
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#4 Indlæg af duckstar »

Jeg har en dyse i hvert grenrør i en plasticmanifold og de er limet i med flerkomponentlim ala rudelim fra 3M.
Vh. Anders
Gsi16vdk
Junior Medlem
Indlæg: 57
Tilmeldt: 17 jan 2006, 17:15

#5 Indlæg af Gsi16vdk »

er de monteret vinkelret på, eller i vinkel mod topstykke?
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#6 Indlæg af duckstar »

De peger ned i grenrøret, men sidder af pladsmæssige årsager langt tilbage. Det giver en anelse fed blanding ved speederslip, så jo længere frem mod topstykket du kan få dem jo bedre.

Billede
Vh. Anders
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#7 Indlæg af Yugo Turbo »

hvorfor gøre så meget ud af det, var det dog ikke lange lettere blot at skifte til dysser der kan levere den fløde du har brug for? eller bare hæve benzintrykket med en progressiv benzintryksregulator.
Brap brap brap...
Billede
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#8 Indlæg af Runesm »

Yugo Turbo skrev:hvorfor gøre så meget ud af det, var det dog ikke lange lettere blot at skifte til dysser der kan levere den fløde du har brug for? eller bare hæve benzintrykket med en progressiv benzintryksregulator.


Hvis du har en original motorstyring der hænger sammen med alt muligt andet, og som ikke kan ændres eller chippes til at forstå større dyser eller overhovedet tryk i motoren, så tilskud er den eneste løsning :)
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Gsi16vdk
Junior Medlem
Indlæg: 57
Tilmeldt: 17 jan 2006, 17:15

#9 Indlæg af Gsi16vdk »

Okay, tak for super info! Har før kørt med regulator på min gamle bil, og det er sgu en hovsa løsning og kostede også et sæt nye propper.. det er til en suzuki fra 06, så derfor bliver det et mf2 som tilskud, og så kun 0.5. Vil gerne være sikker på at alle cyl får nok at leve af, så derfor vil jeg gerne undgå dyser før spjæld..
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#10 Indlæg af Yugo Turbo »

jeg kan ikke helt se hvorfor den originale ikke skulle kunne ændres... Det er ret få biler jeg er stødt p, hvor der ikke har kunnet findes en der vidste noget om hvordan... og btw hvorfor sku du ikke kunne skifte dysser og regulere dem på en progressiv benzintryks regulator? man skal jo holde sig til dysser med samme modstand som de der allerede sidder der, men den slags kan jo måles.
Brap brap brap...
Billede
Besvar