Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 23:57

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 18 sep 2008, 20:56 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 okt 2003, 21:32
Indlæg: 259
Geografisk sted: Vejle
Hvordan laver man nemmest så så manifold og top passer lige sammen? Det er jo ikke skide nemt og komme derind og mærke op...

/Kristian T


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 sep 2008, 22:34 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 332
Geografisk sted: Slagelse
Der kan smøres olie på fladerne og så ligge pakningen imellem og lige trykke det på. Så vil olien ligge sig der på pakningen hvor der har været kontakt, det overskydende kan så fjernes.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 sep 2008, 06:09 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Typisk kan du også bruge pakningen.
Læg den på den ene flade (og sikr den), mærk op/slib, læg den på den anden flade gør det samme igen, og tilbage på første flade en gang til.

Men man skal ikke gøre det i blinde - lige tænke sig lidt om :-).

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 sep 2008, 06:33 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
jeg bruger skosværte... smøre fint på, spænde sammen og lad sidde lidt, så er det nemt at se...

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 sep 2008, 14:20 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
Wildert skrev:
Typisk kan du også bruge pakningen.
Læg den på den ene flade (og sikr den), mærk op/slib, læg den på den anden flade gør det samme igen, og tilbage på første flade en gang til.

Men man skal ikke gøre det i blinde - lige tænke sig lidt om :-).


samme metode jeg bruger, virker fint. og med lidt logisk tankegang så kan man få en ret flot pasning af manifold/topstykke.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 maj 2014, 07:35 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Bare for lige at hive en tråd tilbage fra de døde, så fik jeg faktisk min bil effektmålt for en uges tid siden - langt om længe :).
173 hk ved 7200 rpm, og 170 nm - rimeligt flad momentkurve i effektområdet.
Billede af kurve vedhæftet.

Motoren er:
VW 1.8 16V kode PL.
Hjemmeportet top, planet 1 mm. for forhøjelse af kompression med ca. 1. Nye styr. Ventiler totalt standard, inkl. fjedre, låse, etc.
CatCams 279/268 knaster - de "næstvildeste" uden at skulle pille med ventildelene.
Standard udstødningsmanifold i motorsportskat, i 2½" udstødning (klasseregler i rally)
Standard indsugningsmanifold (igen klasseregler) - men dog den store 50 mm.
eBay no-name luftfilter i plastikkasse med kold luft helt fra fronten.
ARP topbolte og plejlstangsbolte, samt metaltoppakning fra en G60'er.
Stor køler fra Passat automatic med A/C, samt 18-rækkers oliekøler.
MegaSquirt'n'Spark Extra HR motorstyring (oldschool MS1 2.2'er :))

Resten standard - inkl. lejer (klasseregler).
Den motor har kørt en del løb, men kastede et leje for et par sæsoner siden. Blev så renoveret, og gør det fortsat godt.

Der er to målinger på billedet - en med 170 hk også - det var det map jeg selv havde lavet på vejen, og med meget konservativ tænding.
Vi lagde så yderligere 4 grader tænding på i toppen, og fik 173 hk og lidt lavere peak - og så var jeg sådan set tilfreds :).


Vedhæftede filer:
Filkommentar: Rullefeltsmåling
IMAG0430-smaller.jpg
IMAG0430-smaller.jpg [ 107.86 KiB | Vist 5517 gange ]

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 aug 2014, 07:40 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 sep 2010, 20:42
Indlæg: 31
Fedt med en opdatering Wildert :) - Og vel egentlig et ret resultat du kan være godt tilfreds med, 44hk er da ret godt med standard indsugning.

Glæder mig til at komme igang med min golf igen, men nu skal garagen lige være færdig først :rock:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 aug 2014, 07:50 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Jow, jeg er godt tilfreds. 44 hk. er dog lidt gavmildt udregnet - det kunne lige så vel være 34 hk. Forskellen på KR og PL er alene indsugningsknasten :).

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team