Kim Jørgensen skrev:Jeg har læst flere steder at man IKKE skal lave turbomanifolds i rustfri da de har en tendens til at revne...
Aha. Hvad vil du så lave den i?
Jeg har læst flere steder at det man læser ikke nødvendigvist er den hele sandhed
Manifolds i rustfri kan laves rigtigt og forkert. Den ene slags holder, det gør den anden ikke.
Typisk er den første slags ~4x dyrere end den sidste....her får man som regel hvad man betaler for.
10k er egentligt ikke dyrt. PeterG laver dem FRA 16k og opefter....
rettelse. Peter G LAVEDE dem. og til en væsentelig lavere pris. ca 10k for en til en cos ged. (RIP) for det er fandme en lækker manifold han lavede. en kammi har sådan en. det er sq et kunststykke.
ellers søren snak med brian hansen (hansenturbo) på cosworth siden. han bygger til gode priser og er fast levarandør til de sjove i UK.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
BANDIT skrev:Det er lige i overkanten af hvad jeg vil smide efter en manifold , så søger lidt efter et billigere alternativ. Behøver ikk nødvendigvis være i formel 1 kvalitet bare det holder til mit brug og har et godt flow
Det der vil slå din manifold ihjel er termisk udmattelse. En gadebil med mange start/stop er nok det sværeste at få til at holde.
Var det en racerbil, så skulle den bare laves i alm sort. Til en gadebil ville jeg gå på jagt efter en støbt, eller evt. acceptere at levetiden ikke er ret høj på en billig manifold. Så lav som 10 småture før første revne!
Er den svejst op i rustfrit stål, så skal det som minimum laves med baggas og afspændt. God ide at tænke over hvordan det vil udvide sig. Førsøger du at spærre den inde, så knækker den 100% sikkert.
Den jeg kører med nu er støbt, men den er proppen i min setup for at komme over 280 hk.
Kim Jørgensen skrev:Jeg har læst flere steder at man IKKE skal lave turbomanifolds i rustfri da de har en tendens til at revne...
Aha. Hvad vil du så lave den i?
Jeg har læst flere steder at det man læser ikke nødvendigvist er den hele sandhed
Manifolds i rustfri kan laves rigtigt og forkert. Den ene slags holder, det gør den anden ikke.
Typisk er den første slags ~4x dyrere end den sidste....her får man som regel hvad man betaler for.
10k er egentligt ikke dyrt. PeterG laver dem FRA 16k og opefter....
rettelse. Peter G LAVEDE dem. og til en væsentelig lavere pris. ca 10k for en til en cos ged. (RIP) for det er fandme en lækker manifold han lavede. en kammi har sådan en. det er sq et kunststykke.
ellers søren snak med brian hansen (hansenturbo) på cosworth siden. han bygger til gode priser og er fast levarandør til de sjove i UK.
Kunne jeg da prøve, har os et par stykker nu jeg skal prøve at kontakte
Ellers selv gå igang hvis du har mulighed for det...
Jeg har selv lavet min turbo manifold i sort rør til min hverdagsbil..
Jeg har tigget den.
Har kørt ca 21000km med den, aldrig været utæt..
Men ved ikke hvor mange km man kan forvente med en rustfri der skulle være lavet efter alle forskrifter..
der er tre hovedtyper af rustfri. 304, 316 og 321. 321 er meget dyr, som i MEGET. 316 er meget sprød og det er det der har det med at flække. 304 er det billigste og det som de fleste jeg har hørt om har gode erfaringer med. det billede der blev vist af jakob er et billede af det manifold ravnen lavede til mig. det er tæt, og kører uden problemer. og det er lavet i 304.
[quote=" 316 er meget sprød og det er det der har det med at flække. [/quote]
Meget sprød? Kan du uddybe?
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!