Custom Turbomanifold

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#11 Indlæg af møffe »

HenrikGM skrev:
Kim Jørgensen skrev:Jeg har læst flere steder at man IKKE skal lave turbomanifolds i rustfri da de har en tendens til at revne... :?


Aha. Hvad vil du så lave den i?

Jeg har læst flere steder at det man læser ikke nødvendigvist er den hele sandhed ;-)

Manifolds i rustfri kan laves rigtigt og forkert. Den ene slags holder, det gør den anden ikke.

Typisk er den første slags ~4x dyrere end den sidste....her får man som regel hvad man betaler for.

10k er egentligt ikke dyrt. PeterG laver dem FRA 16k og opefter....



rettelse. Peter G LAVEDE dem. og til en væsentelig lavere pris. ca 10k for en til en cos ged. (RIP) for det er fandme en lækker manifold han lavede. en kammi har sådan en. det er sq et kunststykke.

ellers søren snak med brian hansen (hansenturbo) på cosworth siden. han bygger til gode priser og er fast levarandør til de sjove i UK.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

Re: ..

#12 Indlæg af BANDIT »

HenrikGM skrev:
BANDIT skrev:Det er lige i overkanten af hvad jeg vil smide efter en manifold , så søger lidt efter et billigere alternativ. Behøver ikk nødvendigvis være i formel 1 kvalitet bare det holder til mit brug og har et godt flow :D


Det der vil slå din manifold ihjel er termisk udmattelse. En gadebil med mange start/stop er nok det sværeste at få til at holde.

Var det en racerbil, så skulle den bare laves i alm sort. Til en gadebil ville jeg gå på jagt efter en støbt, eller evt. acceptere at levetiden ikke er ret høj på en billig manifold. Så lav som 10 småture før første revne!

Er den svejst op i rustfrit stål, så skal det som minimum laves med baggas og afspændt. God ide at tænke over hvordan det vil udvide sig. Førsøger du at spærre den inde, så knækker den 100% sikkert.


Den jeg kører med nu er støbt, men den er proppen i min setup for at komme over 280 hk.

Men faldt enlig lige over den her fra miltek den er enlig overkommelig med prisen.
http://www.pumaspeed.co.uk/showdetails.php?id=175

Og så er jeg jo sikker på at mit forrør osv passer 100% :)
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

#13 Indlæg af BANDIT »

møffe skrev:
HenrikGM skrev:
Kim Jørgensen skrev:Jeg har læst flere steder at man IKKE skal lave turbomanifolds i rustfri da de har en tendens til at revne... :?


Aha. Hvad vil du så lave den i?

Jeg har læst flere steder at det man læser ikke nødvendigvist er den hele sandhed ;-)

Manifolds i rustfri kan laves rigtigt og forkert. Den ene slags holder, det gør den anden ikke.

Typisk er den første slags ~4x dyrere end den sidste....her får man som regel hvad man betaler for.

10k er egentligt ikke dyrt. PeterG laver dem FRA 16k og opefter....



rettelse. Peter G LAVEDE dem. og til en væsentelig lavere pris. ca 10k for en til en cos ged. (RIP) for det er fandme en lækker manifold han lavede. en kammi har sådan en. det er sq et kunststykke.

ellers søren snak med brian hansen (hansenturbo) på cosworth siden. han bygger til gode priser og er fast levarandør til de sjove i UK.


Kunne jeg da prøve, har os et par stykker nu jeg skal prøve at kontakte :coffee:
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#14 Indlæg af K-FINN »

Ellers selv gå igang hvis du har mulighed for det...
Jeg har selv lavet min turbo manifold i sort rør til min hverdagsbil..
Jeg har tigget den.
Har kørt ca 21000km med den, aldrig været utæt..

Men ved ikke hvor mange km man kan forvente med en rustfri der skulle være lavet efter alle forskrifter..

http://www.bilgalleri.dk/uploads_large_wm/881996.jpg
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

...

#15 Indlæg af BANDIT »

har os overvejet , men jeg er ikk den skrappeste til at svejse :? ikk nok til at jeg vil binde an med en manifold. Og vi har kun en alm co2 på arbejdet
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

#16 Indlæg af JerrilD »

Prøv og hiv fat i dalle, han har da en i rustfri, mener ikke den var så dyr som du beskriver at de kan være?
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

..

#17 Indlæg af BANDIT »

JerrilD skrev:Prøv og hiv fat i dalle, han har da en i rustfri, mener ikke den var så dyr som du beskriver at de kan være?


Kunne jeg selvfølgelig os prøve :) Men er den med T25 Flange kan du husk det
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#18 Indlæg af Yugo Turbo »

der er tre hovedtyper af rustfri. 304, 316 og 321. 321 er meget dyr, som i MEGET. 316 er meget sprød og det er det der har det med at flække. 304 er det billigste og det som de fleste jeg har hørt om har gode erfaringer med. det billede der blev vist af jakob er et billede af det manifold ravnen lavede til mig. det er tæt, og kører uden problemer. og det er lavet i 304.

venlig hilsen Lasse
Brap brap brap...
Billede
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#19 Indlæg af HenrikGM »

[quote=" 316 er meget sprød og det er det der har det med at flække. [/quote]


Meget sprød? Kan du uddybe?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#20 Indlæg af Yugo Turbo »

det er stærkere/hårdere end 304 og det gør at det under stressbelastninger flækker. derfor kaldte jeg det sprødt. er det forkert da?
Brap brap brap...
Billede
Besvar