Kim Jørgensen skrev:Jeg har læst flere steder at man IKKE skal lave turbomanifolds i rustfri da de har en tendens til at revne...
Aha. Hvad vil du så lave den i?
Jeg har læst flere steder at det man læser ikke nødvendigvist er den hele sandhed
Manifolds i rustfri kan laves rigtigt og forkert. Den ene slags holder, det gør den anden ikke.
Typisk er den første slags ~4x dyrere end den sidste....her får man som regel hvad man betaler for.
10k er egentligt ikke dyrt. PeterG laver dem FRA 16k og opefter....
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Det er lige i overkanten af hvad jeg vil smide efter en manifold , så søger lidt efter et billigere alternativ. Behøver ikk nødvendigvis være i formel 1 kvalitet bare det holder til mit brug og har et godt flow
Hvor mange km må man forvente en DYR rigtig lavet rustfri manifold vil holde på en turbo bil, der bliver brugt til daglig kørsel, selvfølgelig noget race...
20000, 50000, 100000 km ?
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele
BANDIT skrev:Det er lige i overkanten af hvad jeg vil smide efter en manifold , så søger lidt efter et billigere alternativ. Behøver ikk nødvendigvis være i formel 1 kvalitet bare det holder til mit brug og har et godt flow
Det der vil slå din manifold ihjel er termisk udmattelse. En gadebil med mange start/stop er nok det sværeste at få til at holde.
Var det en racerbil, så skulle den bare laves i alm sort. Til en gadebil ville jeg gå på jagt efter en støbt, eller evt. acceptere at levetiden ikke er ret høj på en billig manifold. Så lav som 10 småture før første revne!
Er den svejst op i rustfrit stål, så skal det som minimum laves med baggas og afspændt. God ide at tænke over hvordan det vil udvide sig. Førsøger du at spærre den inde, så knækker den 100% sikkert.
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!