Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 19:14

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 14 sep 2008, 12:54 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
Hvor kan man få lavet et turbomaifold til rimelige penge i DK. I rustfri med T25 Flange. Har hørt at en orginal RS manifold flower af H....... til :)

Prisen ligger omkring 10.000 ,- ved fx miltek og sys det er lige rigeligt :?

Til en Zetec blacktop

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 sep 2008, 13:25 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Ravnen her på siden laver meget fine sager....
Fang ham på pb
http://www.powerforum.dk/profile.php?mo ... ile&u=2066

Ex.
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel: ..
Indlæg: 14 sep 2008, 13:35 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
kanon , og ovenikøbet ford entutiast :D

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 sep 2008, 14:05 
Offline

Tilmeldt: 29 maj 2008, 08:55
Indlæg: 12
Jeg har læst flere steder at man IKKE skal lave turbomanifolds i rustfri da de har en tendens til at revne... :?

_________________
Hvis du leger med tis, så brænder du i sengen !!


Top
 Profil  
 
 Titel: ..
Indlæg: 14 sep 2008, 14:29 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
Okay , det skal jeg så ikke ku sige. regnede bare med at de fleste brugte rustfri :D

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 sep 2008, 14:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
uden at vide alt om emnet vil jeg skyde på det er kvaliteten/typen af rustfri samt bearbejdningen der er afgørende for om det har revnetendens ??

mon ikke ravnen kan komme med en forklaring på det

MVH Luske


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 sep 2008, 14:38 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Kim Jørgensen skrev:
Jeg har læst flere steder at man IKKE skal lave turbomanifolds i rustfri da de har en tendens til at revne... :?


Aha. Hvad vil du så lave den i?

Jeg har læst flere steder at det man læser ikke nødvendigvist er den hele sandhed ;-)

Manifolds i rustfri kan laves rigtigt og forkert. Den ene slags holder, det gør den anden ikke.

Typisk er den første slags ~4x dyrere end den sidste....her får man som regel hvad man betaler for.

10k er egentligt ikke dyrt. PeterG laver dem FRA 16k og opefter....

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel: ..
Indlæg: 14 sep 2008, 14:41 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
Det er lige i overkanten af hvad jeg vil smide efter en manifold , så søger lidt efter et billigere alternativ. Behøver ikk nødvendigvis være i formel 1 kvalitet bare det holder til mit brug og har et godt flow :D

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 sep 2008, 14:52 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Hvor mange km må man forvente en DYR rigtig lavet rustfri manifold vil holde på en turbo bil, der bliver brugt til daglig kørsel, selvfølgelig noget race...
20000, 50000, 100000 km ?

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: ..
Indlæg: 14 sep 2008, 15:34 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
BANDIT skrev:
Det er lige i overkanten af hvad jeg vil smide efter en manifold , så søger lidt efter et billigere alternativ. Behøver ikk nødvendigvis være i formel 1 kvalitet bare det holder til mit brug og har et godt flow :D


Det der vil slå din manifold ihjel er termisk udmattelse. En gadebil med mange start/stop er nok det sværeste at få til at holde.

Var det en racerbil, så skulle den bare laves i alm sort. Til en gadebil ville jeg gå på jagt efter en støbt, eller evt. acceptere at levetiden ikke er ret høj på en billig manifold. Så lav som 10 småture før første revne!

Er den svejst op i rustfrit stål, så skal det som minimum laves med baggas og afspændt. God ide at tænke over hvordan det vil udvide sig. Førsøger du at spærre den inde, så knækker den 100% sikkert.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 53 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team