Custom Turbomanifold

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

Custom Turbomanifold

#1 Indlæg af BANDIT »

Hvor kan man få lavet et turbomaifold til rimelige penge i DK. I rustfri med T25 Flange. Har hørt at en orginal RS manifold flower af H....... til :)

Prisen ligger omkring 10.000 ,- ved fx miltek og sys det er lige rigeligt :?

Til en Zetec blacktop
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#2 Indlæg af JPP »

Ravnen her på siden laver meget fine sager....
Fang ham på pb
http://www.powerforum.dk/profile.php?mo ... ile&u=2066

Ex.
Billede
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

..

#3 Indlæg af BANDIT »

kanon , og ovenikøbet ford entutiast :D
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
Kim Jørgensen
Indlæg: 12
Tilmeldt: 29 maj 2008, 09:55

#4 Indlæg af Kim Jørgensen »

Jeg har læst flere steder at man IKKE skal lave turbomanifolds i rustfri da de har en tendens til at revne... :?
Hvis du leger med tis, så brænder du i sengen !!
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

..

#5 Indlæg af BANDIT »

Okay , det skal jeg så ikke ku sige. regnede bare med at de fleste brugte rustfri :D
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#6 Indlæg af luske »

uden at vide alt om emnet vil jeg skyde på det er kvaliteten/typen af rustfri samt bearbejdningen der er afgørende for om det har revnetendens ??

mon ikke ravnen kan komme med en forklaring på det

MVH Luske
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#7 Indlæg af HenrikGM »

Kim Jørgensen skrev:Jeg har læst flere steder at man IKKE skal lave turbomanifolds i rustfri da de har en tendens til at revne... :?


Aha. Hvad vil du så lave den i?

Jeg har læst flere steder at det man læser ikke nødvendigvist er den hele sandhed ;-)

Manifolds i rustfri kan laves rigtigt og forkert. Den ene slags holder, det gør den anden ikke.

Typisk er den første slags ~4x dyrere end den sidste....her får man som regel hvad man betaler for.

10k er egentligt ikke dyrt. PeterG laver dem FRA 16k og opefter....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

..

#8 Indlæg af BANDIT »

Det er lige i overkanten af hvad jeg vil smide efter en manifold , så søger lidt efter et billigere alternativ. Behøver ikk nødvendigvis være i formel 1 kvalitet bare det holder til mit brug og har et godt flow :D
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#9 Indlæg af K-FINN »

Hvor mange km må man forvente en DYR rigtig lavet rustfri manifold vil holde på en turbo bil, der bliver brugt til daglig kørsel, selvfølgelig noget race...
20000, 50000, 100000 km ?
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: ..

#10 Indlæg af HenrikGM »

BANDIT skrev:Det er lige i overkanten af hvad jeg vil smide efter en manifold , så søger lidt efter et billigere alternativ. Behøver ikk nødvendigvis være i formel 1 kvalitet bare det holder til mit brug og har et godt flow :D


Det der vil slå din manifold ihjel er termisk udmattelse. En gadebil med mange start/stop er nok det sværeste at få til at holde.

Var det en racerbil, så skulle den bare laves i alm sort. Til en gadebil ville jeg gå på jagt efter en støbt, eller evt. acceptere at levetiden ikke er ret høj på en billig manifold. Så lav som 10 småture før første revne!

Er den svejst op i rustfrit stål, så skal det som minimum laves med baggas og afspændt. God ide at tænke over hvordan det vil udvide sig. Førsøger du at spærre den inde, så knækker den 100% sikkert.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Besvar