oliereturløb fra turbo sidder lavt. hva gør man?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Krill
Medlem
Indlæg: 134
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

oliereturløb fra turbo sidder lavt. hva gør man?

#1 Indlæg af Krill »

Hej.

Har en BMW 325 monteret med Gt35 turbo. Motoren har kun været startet ganske få gange efter den er blevet samlet. Men den er begyndt at dryppe en del olie ud af turboen, på kompressorsiden. Har en ide om at det kan være fordi turboen sidder lavt i forhold til oliestanden i motoren. Umiddelbart er olieretur flangen på turboen siddende ca. 1,5 cm. højere end oliestanden i motoren, og er bange for at det er det der er skyld i at der kommer olie i kompressorhuseet. Der er jo noget med at man ikke må oversmøre sådan nogle kugleleje turboer er det ikke korrekt?
Men hvad kan der gøres for at løse mit problem. Flytning af turboen er ikke noget der bare kan lade sig gøre, der skal virkelig laves meget om før det er muligt.
Havde tænkt på om der var nogen der evt. monterede en pumpe på olieretur ledningen, som pumpede olien væk fra turboen og over i motoren/bundkarret?
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#2 Indlæg af lqs »

returpumpe... jo det har bla PORSCHE gjort! MVH søren
Krill
Medlem
Indlæg: 134
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#3 Indlæg af Krill »

Ok. Det kunne jo være en løsning så. Nogen der ved hvor man får fat i sådan noget, for syntes ikke lige det er noget jeg er stødt på. Og hos Porsche er det nok dyrt :D
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#4 Indlæg af luske »

er der ikke noget om at olietilførslen på en kuglelejelader skal begrænses med noget restrictortingest ??

MVH Luske
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#5 Indlæg af lqs »

jo den bør begrænses.
ang pumpe... SUMMITRACING eller den lokale bådudstyrsforhandler, evt BILTEMA! MVH søren
Krill
Medlem
Indlæg: 134
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#6 Indlæg af Krill »

Restrictor tingest? Der skal sidde i o9lietilførslen eller hvad. Er der ikke nogen GT turboer de sidder i. Har også en GT28 turbo hvor der ligesom sidder en form for restrictor i tilløbet, hvor hullet ikke er ret stort. Eller er det ikke en restrictor? Og hvordan og hvorledes skal en sådan så evt. laves.

Vil gerne have en pumpe af en vis kvalitet der skal kunne holde, så det bare er noget der fungerer. Skal det være en speciel type pumpe, der evt. kan holde til at køre tør eller noget? Nogen der har nogle konkrete erfaringer?
Krill
Medlem
Indlæg: 134
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#7 Indlæg af Krill »

evt. link til noget der kan bruges ved biltema og summitracing, for syntes ikke lige jeg kan finde noget der helt er egnet til det?
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#8 Indlæg af lqs »

den skal klare at køre tør, samt være egnet til olie! tænker ca 1000kr gør meget ved det. MVH søren
JDJ
Medlem
Indlæg: 234
Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
Geografisk sted: Brædstrup
Kontakt:

#9 Indlæg af JDJ »

Hvad er det for en bmw motor. Havde selv sammen problem med min gamle manifold på en m20 motor. Det blev løst ved at flytte oliereturen fra siden af blokken om til forenden af bundkaret, så kunne der komme fald nok på slangen.
Krill
Medlem
Indlæg: 134
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#10 Indlæg af Krill »

Det er en M50 motor...

Og ja den skal klare at køre tør. Men i Biltema er det squ nok ikke nemt at få vejledning i hvilken pumpe der kan tåle varm olie, og samtidig kan holde til at køre tør.
Besvar