Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 dec 2024, 07:23

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 09 jul 2008, 13:03 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2003, 20:48
Indlæg: 290
Geografisk sted: Midtjylland
den kan ikke nå sammen mere :(

[img][img]http://img2.putfile.com/thumb/7/19007581414.jpg[/img]

[/img]Billede


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jul 2008, 13:33 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Skidt at være Ford motor i år :?:
Hvorfor aluplejlstænger?
Er krumtappen svag :gnaek:

Spøg til side. ved du hvorfor/hvordan det skete.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jul 2008, 13:58 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2003, 20:48
Indlæg: 290
Geografisk sted: Midtjylland
nej vi ved ikke hvad det skyldes, men tror det er en dårlig hærdning, den har kun kørt 10 rep.

det er ikke helt fra en Ford motor men en TFX


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jul 2008, 15:04 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
cb skrev:
nej vi ved ikke hvad det skyldes, men tror det er en dårlig hærdning, den har kun kørt 10 rep.

det er ikke helt fra en Ford motor men en TFX


Materialefejl eller udmattelse. Næppe hærdning, men det vil være nemt at se.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jul 2008, 15:19 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2003, 20:48
Indlæg: 290
Geografisk sted: Midtjylland
ja Henrik det var også sådan det skulle forståes :D en fejl på den

men lidt surt :-( når man står i Finland, men så er det jo godt der var en ny motor at smide i :lol:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jul 2008, 17:08 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
cb skrev:
ja Henrik det var også sådan det skulle forståes :D en fejl på den

men lidt surt :-( når man står i Finland, men så er det jo godt der var en ny motor at smide i :lol:


Er det en materialefejl, feks en indeslutning, eller "luft"huller i materialet, så vil din leverandør have et problem.

Er det udmattelse, så er det dig der har problemet.

Er det initieret af for høj kærvvirkning omkring slaget, så vil det være leverandøren.

Er det hærdningen, så vil det være leverandøren.

Stort set eneste måde du kan have problemet på selv er ved regulært voldsbrud, og nu er der ingen nærbilleder i høj opløsning, men umiddelbart ligner det ikke noget voldsbrud.

Har du nogle detaljer om fartøjet?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jul 2008, 18:08 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
det er en nitro motor fra TF... glem den snak om evt garanti!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jul 2008, 19:55 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
lqs skrev:
det er en nitro motor fra TF... glem den snak om evt garanti!


Hvem snakker om garanti?

Hvis krumptappen er flået i ren voldsbrud, så er det bare gemen overlast.

Hvis den derimod IKKE er det, så er det måske interessant hvem leverandøren er og hvorvidt han kender til evt. fejl?

Kunne måske gøre en forskel på hvordan man vil vedligeholde motor nummer2.

Selvom der ikke er garanti på skidtet, så ville jeg personligt da interessere mig for hvorfor det knækker..... :wink:

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jul 2008, 20:18 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2003, 20:48
Indlæg: 290
Geografisk sted: Midtjylland
jep det er en nitro motor, og det er godt spændt for



hvad der er sket finder vi nok aldrig ud af, håber bare vi kan få en ny inden Mantorp, men det bliver nok svært da de selv bruger dem i usa


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jul 2008, 15:53 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
mantorp? hmm, hvilken bil er det fra? billeder af dyret. skal selv til mantorp i øvrigt :D

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team