Med den rigtige type kompressor, tror jeg du er lige så godt stillet på bane som med turbo. Måske lige med undtagelse af oval-baner
Porsche testede jo engang både en roots kompressor, og en turbo på en 944 2,5 16v. Først 10 sekunder efter, at pedalen er trådt i bund, laver turboen samme ladetryk som kompressoren, som lader med fuldt tryk efter 4 sek. Det samme gælder acceleration, hvor der gik over 16 sekunder, før turboen overhaler kompressoren. Så på en bane som Jyllandsringen, tror jeg du vil være bedre stillet med en kompressor. Dog tror jeg du vil løbe ind i problemer med en roots som skal lave 300 hk på en ABF, for så snakker vi jo over 1 bar i ladetryk, og så begynder den termiske virkningsgrad, at falde drastisk. En centrifugal kompressor er der ikke meget træk i før et stykke oppe i omdrejninger, da ladetrykket stiger med omdrejningerne. Til gengæld er de billige, og lette at arbejde med. Det mest oplagte, og mest spændende, må være en skrue kompressor, men også den klart dyreste løsning.