Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 22:49

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 13 maj 2008, 18:59 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Indlæg: 406
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
Hej PP..

Jeg har lidt problemer med min Ford Escort som jeg har monteret turbo på.. Den tændingsbanker heftigt når man fyrer den af med et lambdatal på 0,75 altså på den fede side.. Styreboksen er fra en Fiesta Rs turbo som godt nok har en lavere komp. på 8,2:1 mod min nuværende på 9,7:1.. Men synes bare at det er hurtigt at den banker når der både er intercooler på og massere benzin. Der sidder et 6'er tændrør i med 0,8 mellemrum.

Så nu er spørgsmålet hvad man så gør... Hvis man nu fræsede at de org. stempler så de svarede til de der 8,2:1 så ville det selvfølgelig virke, men har også tænkt på 2 toppakninger... Hvad ville i gøre i? Skal siges at det er en gammel spand fra 1991, så er ikke vild med ideen med at smide alt for mange penge i den hvis den er for muggen til at blive synes om 1,5 år..

Hilsen
Jesper Andersen

_________________
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 maj 2008, 19:05 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
Når det nu ikke må koste noget er det nok de 2 toppakninger eller oktan 100++ du skal gå efter


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 maj 2008, 19:07 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Er det muligt og tage lidt tænding af ?

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 maj 2008, 19:22 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Indlæg: 406
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
Finn T Pedersen skrev:
Er det muligt og tage lidt tænding af ?


Nej desværre, sidder ØD sensor på og så EDIS tændspole.. Har prøvet at luse et oktan stik man hjalp ikke særlig meget..

Men hvis man nu vil bruge lidt flere penge end 2 toppakninger vil det med at fræse af stemplerne virke eller vil det svække dem.. Bare så man kunne komme op og køre mere end 0,6 bar.. Har hørt fra en vens far som havde en rs turbo hvor de kørte 1 bar på std stempler og de der 8,2:1 i komp..

_________________
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 maj 2008, 19:37 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Skulle være mærkeligt hvis de ikke kunne holde til 0,6 bar...
Også selv om de er drejet af..

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 maj 2008, 19:56 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Indlæg: 568
har selv prøvet det samme hvor den begyndte at tændingsbanke meget voldsom men havde så kørt med 0,8 bar hvor der ikke hva noget og lige pludselig begyndte den ved 0,3 bar. Der var porselænet rundt om elektroeden på tændrøret brækket


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 maj 2008, 20:04 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Indlæg: 406
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
Lars PH skrev:
har selv prøvet det samme hvor den begyndte at tændingsbanke meget voldsom men havde så kørt med 0,8 bar hvor der ikke hva noget og lige pludselig begyndte den ved 0,3 bar. Der var porselænet rundt om elektroeden på tændrøret brækket


Ok tak, må lige prøve at par nye tændrør så..

_________________
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 maj 2008, 21:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Og benyt dig meget gerne af tændrør der passer til den turbo-motor du næsten har, mener du selv har talt om et 8'er rør? Ville være en rigtig go ide, tror jeg!
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 maj 2008, 21:40 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Indlæg: 406
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
Saab-Daniel skrev:
Og benyt dig meget gerne af tændrør der passer til den turbo-motor du næsten har, mener du selv har talt om et 8'er rør? Ville være en rigtig go ide, tror jeg!
Daniel.


Ok, synes at der er blandede meninger om det bare.. Så er lidt i tvivl om det.. Søgte lidt herinde forleden hvor der blev sagt at der som regel ikke var grund til at skifte rørene.. Min svend lavede da også ca 180 hk over std på de samme rør på hans m3.. Men prøver at 8'er rør og ser hvad der sker..

_________________
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 maj 2008, 09:43 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
Zorak skrev:
Saab-Daniel skrev:
Og benyt dig meget gerne af tændrør der passer til den turbo-motor du næsten har, mener du selv har talt om et 8'er rør? Ville være en rigtig go ide, tror jeg!
Daniel.


Ok, synes at der er blandede meninger om det bare.. Så er lidt i tvivl om det.. Søgte lidt herinde forleden hvor der blev sagt at der som regel ikke var grund til at skifte rørene.. Min svend lavede da også ca 180 hk over std på de samme rør på hans m3.. Men prøver at 8'er rør og ser hvad der sker..


Nu skriver du 8'er rør og 6'er rør .... da jeg ikke har den store viden inden for hvilke rør der plejer at være monteret std. i de forskellige ford motorer så vil jeg gerne vide hvilken fabrikat vi taler om ... det er nemlig ikke helt lige gyldigt da nogle fabrikanter bruger stigende tal for at beskrive et rør der bliver "koldere og koldere" mens andre går den anden vej... men jeg går udfra at du mener at du har monteret tændrør der er 2 nummere koldere ik ??


Ps. mit første indlæg til din anden post hvor du beskriver dit projekt (se det første svar i den tråd) der tvivler jeg på at din "Fiesta RS Turbo motorstyring med Stage2 chip" bliver nogen succes ... og jeg vil nu da du begynder at løbe ind i problemerne endnu engang anbefale noget ordentlig styring, og det behøver ikke at være som "standalone" men du kunne eventuelt koble et ms-board indover din std. styring som en "piggyback" og derved opnå mulighed for at ændre på din tænding som er lige så vigtig som dit fuel map .. især på en trykladet motor


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 45 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team